کد خبر: ۷۰۹۴۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷

شریعتمداری: می‌آیم تا امنیت شغلی کارگران تضمین شود

وزیر کار دولت روحانی گفت: می‌آیم تا امنیت شغلی کارگران تضمین شود، از آنها که بیکار شده اند حمایت کنم، مسکن و تامین اجتماعی برای همه مردم ایران بویژه کارگران را با همراهی خودشان تامین کنم.
شریعتمداری: می‌آیم تا امنیت شغلی کارگران تضمین شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بعدازظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران ثبت‌نام کرده، با حضور در نشست خبری در محل ستاد و با قرائت بیانیه ای، دیدگاههای خود را در خصوص شرایط کشور و انتخابات آینده تشریح کرد.

متن بیانیه محمد شریعتمداری به این شرح است؛

«وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم ﴿۴۶﴾

و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود!

انتخابات ریاست جمهوری و حق انتخاب مردم یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مظهر " خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری" است. این ایام، زمانی است که هر آنکه به توسعه و پیشرفت ایران و حق زیستن با آرامش و عزتمند ایرانیان می اندیشد باید نسبت به مسئولیت خود به ایران ، مردم و نظام عمل کند.

اینک من محمد شریعتمداری فرزند نورالدین با استعانت از خداوند باری تعالی و با اندیشه اصلاحگرانه برای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران ، در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شوم . نه به این دلیل که خودپسندانه توانمندی‌های دیگران را منکر شوم و نه به این دلیل که بخواهم با سراب قدرت آرامش و آسایش مردم را سلب کنم و نه به این دلیل که نسبت به مشکلات و چالش های کشور بیگانه هستم ، بلکه می آیم چون تنگ نظری در اداره کشور را شایسته ایران متکثر، متنوع و بزرگ نمی دانم، می‌آیم تا حاکمیت قانون را پاس بدارم، سیاست را با زندگی مردم اشتی دهم و دولت رفاه فراگیر تشکیل دهم .

می‌دانم مردم از کشمکش مداوم مدیران خسته و فرسوده اند انها رئیس جمهوری نمی خواهند که با طرح مطالبات انحرافی و غیر ممکن به اختلافات دامن زند ، بلکه به دنبال رئیس جمهوری هستند که برای مشکلات اصلی و ضروری آنها راه حل داشته باشد. آمده ام تا با همراهی مردم و اصالت دادن به گفت‌و‌گو، مدارا و تحمل ، به منازعات و جدلهایی که امید به آینده را می کشد پایان دهم و دولت گفت و گوی اجتماعی فراگیر ، اصلاحگر و کارافرین با توان حل منازعات را تشکیل دهم. باور دارم تا زمانی که محیط عمومی کشور مملو از جدال و منازعه است و امید و اعتماددر حال فروپاشی است هیچ برنامه و وعده سیاسی اقتصادی محقق نخواهد شد.

پژوهش های معتبر نشان می دهد از سال 396 1که کشور با تشدید تحریم شروع شد و سیاست های مناسب حمایت از مردم بدلیل اختلافات بین قوا به اجرا در نیامد، جمعیت زیر خط فقر به دوبرابر افزایش یافت و من با درک از این شرایط آمده ام تا با پایان دادن به منازعات درونی و مخاصمات بیرونی، زمینه را برای اجرای سیاست های کارآمد، مشارکت جویانه و شهروندمدارانه، حمکرانی داده محور مبتنی بر اطلاعات موثق ، کاهش فقر و حمایت از معیشت و سفره مردم را محور ائتلاف فراگیر قرار دهم.

معتقدم از مرزی که کامیون عبور نکند لاجرم تانک عبور خواهد کرد ، نگاه فرصت محور به مرزهای گسترده ایران بزرگ در دولت من جایگزین نگاه امنیت محور به مرزها خواهد شد. آمده ام هم میدان و هم دیپلماسی را با رعایت اصول سه گانه عزت حکمت و مصلحت در خدمت زندگی مردم و عزت ایرانیان قرار دهم.

می آیم تا امنیت شغلی کارگران تضمین شود ، از آنها که بیکار شده اند حمایت کنم، مسکن و تامین اجتماعی برای همه مردم ایران بویژه کارگران را با همراهی خودشان تامین کنم و تضمین امنیت اقتصادی و کفایت مستمری و تکریم بازنشستگان را تداوم بخشم.

می دانم هزینه های آموزشی دهک های ثروتمند کشور 60 برابر دهک های فقیر است. آمده ام تا عدالت آموزشی را برقرار کنم تا فرزندان این سرزمین از سیستان و بلوچستان تا خوزستان از کرمان تا کرمانشاه از تحصیل باز نمانند ، می آیم تا آموزش با کیفیت و بیمه کامل درمانی برای ایرانیان را بجای بیمه های تکمیلی گروه های خاص را برای همه ایرانیان محقق سازم. می آیم تا اشتغال جوانان فقط در حده وعده و شعار باقی نماند.

می آیم تا اشتغال جوانان وطن ، مسائل و مطالبات صنعتگران ، کشاورزان، کارفرمایان ، معلمان ، ورزشکاران ، دانشجویان ، دانشگاهیان و هنرمندان در هیاهو و نزاع های سیاسی فراموش نشود.

می دانم مردم از بورکراسی اداری به ستوه آمده اند ، می آیم تا به به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه خاتمی و جوانگراترین وزیر کابینه دوازدهم با تکیه بر جوانگرایی نخبگانی ، شفافیت و پاسخگویی ، نظام اداری را نوسازی کنم . متعهد هستم زنان و جوانان از همه اقوام و مذاهب در کابینه من بیشترین سهم را داشته باشند . همانگونه که در وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی عمل کردم.
می دانم هیچ پیوند وفاداری ، بدون تامین حقوق اساسی مردم پابرجا نمی ماند ، آمده ام تا از حقوق همه اقوام دفاع کنم .آمده ام با بوجود آوردن احساس مشترک برابری و تعلق پایدار بین همه اقوام و مذاهب این سرزمین ، یکپارچکی ملی و سرزمینی و توسعه پایدار ایران را تضمین کنم.

آمده ام با ایجاد برابری و عدالت مبتنی بر قانون اساسیو گام دوم انقلاب حقوق اساسی زنان در عرصه های فرهنگی اجتماعی و مشارکت در فرایند توسعه را پاس بدارم. می دانم زنان و دختران سرزمینم به طور تاریخی انواع بی عدالتیها و تبعیض را شاهد بوده اند آمده ام از رکن رکین جامعه یعنی خانواده حمایت کنم و حقوق اساسی در عرصه های فرهنگی اجتماعی و مشارکت انان در فرایند توسعه را پاس بدارم.

حفظ جان و سلامت مردم بر هر مصلحتی اولی است. آمده ام تا با کمک پزشکان و پرستاران شریف میهنم برنامه کامل و 7 محوری واکسیناسیون عادلانه وشفاف را اجرا و با اتخاذ سیاست های کارآمد برگرفته از نظرات کارشناسان و صاحب نظران آثار اجتماعی و اقتصادی این ویروس منحوس را مهار کنم.

و اما سخن آخر متعهد هستم همه آنچه به مردم می گویم بازنمای اندیشه، دانش و سوابق اجراییم در 40 سال گذشته باشد. برای کسب رای نه دروغی می گویم ، نه فریبی می دهم . می آیم تا برای دفاع از حقوق اساسی مردم این سرزمین برای دفاع از آزادی ، استقلال ، امنیت و همه آرمان هایی که بهشتی ها ، چمران ها ، صیاد شیرازی ها ، بابایی ها ، خرازی ها ، باقری ها ، باکری ها ، همت ها ، جهان آراها و سلیمانی ها در پای آن جان داده اند تا پای جان دفاع کنم. در انتها برای همه مردم سرزمینم آرزوی زندگی با عزت و کمال دارم و از ایزدمنان می خواهم در این مسیر سخت مرا یاری کند که ما باو توکل کرده ایم که فمن یتوکل علی الله فهو حسبه ...... گر مرد رهی میان خون باید رفت ... وز پای فتاده سرنگون باید رفت

تو پای به راه در نهو هیچ مپرس ... خود راه بگویدت که چون باید رفت»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
همت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
1
چه خبر از داماد گرامی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
4
تا الان که بودی چه تاج گلی به سر زدی ؟
سمورآبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
4
همین سالهایی که حق کارگرراپایمال کردین وخوردی وچاپیدی بسه فعلا لازمت نداریم بروهمون وزارت تعاون حالتو بکن!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین