کد خبر: ۷۰۹۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

ادامه راهپیمایی کشورهای عربی و اروپایی در حمایت از فلسطین

کشورهای عربی و اروپایی روز شنبه برای چندمین روز منوالی شاهد برگزاری راهپیمایی‌ها در حمایت از مردم فلسطین بودند و حاضران درخواست‌هایی برای مداخله جهت توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی مطرح کردند.
ادامه راهپیمایی کشورهای عربی و اروپایی در حمایت از فلسطین
آفتاب‌‌نیوز :

 هزاران تن در مرکز شهر لندن برای حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کرده و از دولت انگلیس خواستند تا برای توقف عملیات نظامی اسرائیل، مداخله کند.

به گزارش المیادین، تظاهرکنندگان به سمت سفارت انگلیس حرکت کرده و پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را برای نجات اراضی فلسطین در دست گرفتند.

برپا کنندگان این تظاهرات که از جمله آنها "ائتلاف جنگ را متوقف کنید"، "انجمن مسلمان در انگلیس"، کمپین "همبستگی با فلسطین" و "کمپین خلع سلاح هسته‌ای" بودند، اعلام کردند که باید دولت انگلیس تدابیر فوری را اتخاذ کند.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: نباید از اکنون به بعد اجازه داد که خشونت وحشیانه در حق مردم فلسطین بدون مجازات ادامه یابد.

آنها حملاتی که باعث کشته شدن غیرنظامیان در غزه شده محکوم کرده و آن را جنایت جنگی خواندند.

برپاکنندگان این تظاهرات اعلام کردند: تا زماین که دولت انگلیس حمایت نظامی، دیپلماتیک و مالی به اسرائیل ارائه می‌دهد، شریکی در این اقدامات است.

در اسپانیا نیز حدود ۲۵۰۰ تن در حمایت از فلسطینی‌ها راهپیمایی را در مرکز مادرید، پایتخت برگزار کردند.

شرکت کنندگان پلاکاردهایی را برافراشتند که بر روی آن عبارت‌هایی همچون "سکوت برخی رنجی برای دیگران است"، "قدس پایتخت ابدی فلسطین است"، نوشته شده بود. آنها در مسیر خود شعارهایی همچون "این جنگ نیست، بلکه کشتار دسته جمعی است" سر دادند و برخی از جوانان پرچم فلسطین را به دور خود پیچیندند.

در یونان، پلیس این کشور از گاز اشک آور و آب فشار قوی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان حامی فلسطینی‌ها علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه استفاده کرد.

صدها تن که شعار "آزادی برای فلسطین" سرمی‌دادند و پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، به سمت سفارت اسرائیل در آتن که اتوبوس‌های پلیس آن را احاطه کرده بود، رفتند.

در همین حال، هزاران تن در برلین و تعدادی از شهرهای آلمان در روز شنبه تظاهرات کردند.

اجازه برپایی سه تظاهرات در پایتخت آلمان داده شد. چندین هزار تن به این تظاهرات پیوسته و پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را برای تحریم اسرائیل در دست گرفتند.

تجمع کنندگان شعارهایی همچون "غزه آزاد است"، "جان فلسطینی‌ها مهم است"، و "محله الشیخ جراح را نجات دهید"، سر دادند. فراخوان‌هایی برای تظاهرات در شهرهای دیگر آلمان نیز مطرح شده است.

فرانسه و اتریش مانع از برپایی تظاهرات برای همبستگی با فلسطین شدند. اما سازمان‌های چپ گرا و ضد سرمایه داری و نژادپرستی فرانسه تصمیم به ادامه تظاهرات گرفتند.

از چند روز قبل شهرهای اصلی در کشورهای مختلف از آمریکا گرفته تا اروپا صحنه برپایی تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین است.

در همین حال، صدها تونسی روز شنبه برای همبستگی با مردم فلسطین در رویارویی با تجاوزات اشغالگر اسرائیلی به نوار غزه و کرانه باختری و قدس اشغالی تظاهرات کردند.

سه تظاهرات در پایتخت تونس برگزار شد که گروه‌های مخالف با عادی سازی و نیز احزاب چپ گرا و ترقی خواه و سزمان‌های ملی و سیاست‌مداران و حقوقدان‌ها، فراخوان آن را داده بودند.

از سوی دیگر، در بغداد و استان‌های مرکز و جنوب عراق نیز تظاهرات‌هایی در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

هزاران تن در میدان التحریر در مرکز بغداد تجمع کرده و پرچم‌های فلسطین و عراق را برافراشتند و شعارهایی در محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سردادند.

تظاهرکنندگان که تعداد آنها بیش از ۲۰ هزار تن بود، پرچم‌های اسرائیل را آتش زدند و مواضع برخی از کشورهای عربی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در مراکز استان‌های بابل، نجف، میسان، دیوانیه، کربلا، مثنی،بصره نیز تظاهرات‌های مشابهی با مشارکت هزاران عراقی جهت محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

روز جمعه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق فراخوانی را برای برپایی تظاهرات یاری فلسطین در بغداد و سایر استان‌های عراق داد.

در لیبی نیز در میدان الشهداء در طرابلس، هزاران لیبیایی حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و نوار غزه را محکوم کردند. تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین و لیبی را در دست گرفته و شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با عادی سازی با رژیم صهیونیستی و همبستگی با مردم غزه سردادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین