کد خبر: ۷۰۹۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

هنیه: قدرت ما ورای تصور دشمن است/ آمریکا در تعامل با مقاومت بازنگری کند/ فلسطین تنها نیست

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که اراده و قدرت ایستادگی نیروهای مقاومت فلسطینی بیش از آن چیزی است که اسرائیل گمان می‌کند.
هنیه: قدرت ما ورای تصور دشمن است/ آمریکا در تعامل با مقاومت بازنگری کند/ فلسطین تنها نیست
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت وگو با نشریه لبنانی «الاخبار» تحولات روزهای اخیر را نقطه عطف مهمی در جنگ فراگیر و بی پایان برای بازپس گیری حقوق ملت فلسطین دانست و گفت که این جنگ حامل مطالبه‌ای خاص نوار غزه نیست بلکه جنگی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی است.

هنیه افزود که امروز همه دنیا فهمیدند که قدس با حالت نمادین و قدسیتش برای مسلمانان و مسیحیان عنوان اصلی جنگ فلسطینیان و همه آزادگان جهان با اشغالگران است.

او گفت، جهان دید که ما چه امکانات نظامی گسترده‌ای در غزه داریم و چگونه می‌توانیم رژیم غاصب را از کار بیندازیم و اکثریت ساکنانش را مجبور به خانه نشینی کنیم و فرودگاه‌ها و بنادر آن را تعطیل کنیم و این توان نظامی امروز به اعتبار راهبردی پروژه ملی فلسطین که قدس قلب تپنده آن است تبدیل شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد که امروز دیگر همه در امکان همزیستی اشغالگر غاصب با ملتی سرکوب شده که اراضی‌اش به اشغال درآمده به تردید افتاده‌اند و افزود که واکنش‌های جهانی هم نشان داد که فلسطینیان نیز در این جنگ تنها نیستند و در سراسر جهان عرب و جهان اسلام یاران و همراهان بسیاری دارند.

او تأکید کرد که این اعتبار راهبردی باعث می‌شود که جهان عرب و جهان اسلام پویایی خود را بازیابد و تلاش‌های خود را به همکاری همه آزاگان جهان برای احیای مسئله قدس به عنوان یک مسئله رهایی بخشی ملی از سر گیرد.

هنیه افزود که جهان و به خصوص آمریکا باید درک کنند که چه می‌گذرد و دریابد که از این به بعد باید طور دیگری با ملت فلسطین تعامل کند و حتی مجبور خواهد بود که مستقیم با نیروهای مقاومت به عنوان یک جنبش رهایی بخش ملی وارد همکاری شود و برچسب "تروریستی" را از آن بردارد.

به گزارش میدل ایست نیوز، هنیه درباره تلاش‌های سیاسی برای توقف تنش‌ها گفت که تماس‌هایی از جانب مصر و قطر و سازمان ملل و روسیه گرفته شده و ما به همه گفته‌ایم که علت حوادث اخیر برنامه دشمن در یهودی سازی قدس و آواره کردن فلسطینیان در مناطق مقدس و تکرار حملات به مسجد الاقصی است.

وی افزود که به همه توضیح داده جنگ را دشمن آغاز کرد و نیروهای مقاومت به راه حلی که متناسب با فداکاری‌های ملت فلسطین و قهرمانی نیروهای مقاومت نباشد رضایت نخواهد داد.

هنیه افزود که این تحولات نشان داد گزینه مقاومت تنها گزینه‌ای است که برای آزادسازی و بازیابی حقوق ملت فلسطین نتیجه می‌دهد و وقت آن رسیده که منطق مذاکره و تفاهم و هماهنگی امنیتی با اشغالگران را کنار بگذاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین