کد خبر: ۷۰۹۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
پروفسور اتریشی:

اهتزاز پرچم اسرائیل بی‌طرفی وین برای مذاکرات برجام را زیر سوال می‌برد

یک پروفسور اتریشی با انتقاد از اقدام کشورش برای برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی بر فراز چند ساختمان اداری در وین، تاکید کرد که این کار، موضع اتریش به عنوان میزبان مذاکرات بر سر احیای برجام را تضعیف کرده است.
اهتزاز پرچم اسرائیل بی‌طرفی وین برای مذاکرات برجام را زیر سوال می‌برد
آفتاب‌‌نیوز :

هاینس گرتنر استاد دانشگاه در حوزه سیاسی و کارشناس موسسه بین المللی صلح در وین در گفت وگو با نشریه استاندارد در پاسخ به سوالی درباره اقدام وین برای به اهتزاز درآوردن پرچم رژیم صهیونیستی بر ساختمان های اداری، به شدت از این کار به ویژه در شرایط کنونی انتقاد کرد و گفت که این، بدان معنی است که اتریش از اقدامات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان حمایت می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: چنین اقدامی با رویکرد بی طرفانه اتریش، به ویژه از لحاظ سیاسی منافات دارد. هیچ کشوری مجبور نیست که در شرایط جنگ و زمانی که یک متحد به شمار نمی آید به این شکل طرف یکی از کشورهای درگیر را بگیرد.

این پروفسور اتریشی افزود: ما نیز به عنوان یک کشور بی طرف نباید به هیچ وجه از یکی از طرف های درگیر حمایت کنیم.

پروفسور گرتنر همچنین در پاسخ به سوالی درباره نقش اتریش در مذاکرات هسته‌ای با ایران به عنوان میزبان و اینکه اقدام وین چه تاثیری در این مسئله دارد، گفت: این یک موفقیت دیپلماسی برای اتریش بود که این مذاکرات در اتریش و اتفاقا بنا به خواست ایران برگزار شد. مذاکرات نیز به تازگی در مسیری مثبت و البته به آرامی پیش می رود. به اهتزار درآوردن پرچم اسرائیل بدون شک وین را به عنوان میزبان برگزاری این مذاکرات تضعیف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: واضح است که محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران نمی توانست به وزارت خارجه اتریش که پرچم اسرائیل بر فراز آن به اهتزار درآمده است، برود.

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه کشورمان که این روزها برای دیدار با مقامات چند کشور اروپایی به اروپا سفر کرده است، سفر خود به اتریش را در اعتراض به اقدام این کشور در قرار دادن پرچم رژیم صهیونیستی بر فراز ساختمان های دولتی در وین لغو کرد.

رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته با بمباران بخش هایی از نوار غزه جان تعداد زیادی از مردم غیرنظامی و بی گناه فلسطین، شامل زنان و کودکان را گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین