کد خبر: ۷۰۹۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

چرا بیت کوین سقوط کرد؟

ایلان ماسک دوباره با یک کلمه بازار ارز مجازی را بهم ریخت و باعث شد تا بیت کوین سقوط کند.
چرا بیت کوین سقوط کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

بازار جهانی ارزهای مجازی امروز روز خونینی را تجربه کرد، به گونه‌ای که اکثر ارزهای مطرح بازار کاهش حدود 10 درصدی قیمت را تجربه کردند.

به گزارش راشا تودی، روز گذشته یک حساب کاربری در توئیتر نوشت: بیت کوین‌بازها چند هفته دیگر که بفهمند شرکت تسلا بیت کوین‌های خود را فروخته، دو دستی بر سرشان می‌زنند.

البته وی گفت: با حجم نفرتی که علیه ایلان ماسک در جریان است من از وی خرده نمی‌گیرم. در پاسخ به این توئیت ماسک با یک کلمه جواب داد و نوشت: «واقعا».

پس از این توئیت ماسک قیمت بیت کوین سقوط سنگینی را تجربه کرد و حتی رقم 42 هزار و 441 دلار را هم دید.

این بزرگ‌ترین افت قیمت بیت کوین در بازار جهانی طی سه ماه گذشته محسوب می‌شود، البته ماسک پس از ساقط کردن قیمت بیت کوین احتمالا با هدف نوسانگیری در یک توئیت نوشت که شرکت تسلا بیت کوین‌های خود نفرودخته است و همین امر باعث شد تا قیمت بیت کوین کمی رشد کرده و به مرز 45 هزار دلار برسد.

هفته گذشته هم ماسک طی اظهارنظری غیرمنتظره گفت که تصمیم شرکت تسلا برای فراهم کردن امکان خرید ماشین با بیت کوین را به خاطر نگرانی‌های زیست محیطی به حالت تعلیق درآورده است.

ایلان ماسک دلیل این مسئله را مصرف بالای انرژی‌های فسیلی به ویژه ذغال سنگ برای تولید برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین عنوان کرده بود.

وی گفته بود که تسلا دیگر برنامه‌ای برای فروش خودرو به بیت کوین ندارد.

ماسک یکی از بزرگ‌ترین حامیان ارزهای مجازی در جهان است و قبلا شرکت تسلا که وی مدیریتش را برعهده دارد 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین