کد خبر: ۷۰۹۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

فتق دیسک کمر و راه‌های درمان آن

یک متخصص طب تسکینی و درد گفت: درد ناشی از فتق یا بیرون‌زدگی دیسک کمر می‌تواند سوزناک باشد که برای درمان آن روش‌هایی وجود دارد.
فتق دیسک کمر و راه‌های درمان آن
آفتاب‌‌نیوز :

محمود مرادخانی اظهار کرد: درد ناشی از فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر می‌تواند سوزناک و تیز بوده و به نواحی پایین‌تر از کمر نیز پخش شود.

وی با اشاره به این که تسکین درد دیسک در هر فرد پروسه متفاوت و خاص خود را دارد و ممکن است برای رسیدن به نتیجه مناسب به آزمون و خطا نیاز باشد، عنوان کرد: فتق دیسک کمر منجر به درد، بی‌حسی، حس سوزش و یا ضعف در ناحیه کمر و رشته‌های عصبی ناحیه پا می‌شود.

مرادخانی ادامه داد: درمان با سرما و حرارت می‌تواند درد و مشکلات مربوط به عضلات را تسکین دهد، قرار دادن گرما یا سرما در ناحیه پایین کمر منجر به آرام شدن عضلات این ناحیه از بدن می‌شود.

این متخصص طب تسکینی و درد افزود: این عضلات که در ناحیه دیسک کمر افراد قرار دارند در چنین شرایطی باید آرام شوند و گرما می‌تواند انقباض آن‌ها را کم کند و این کار منجر به بروز حل مشکل اسپاسم، افزایش گردش خون و بهبود قابلیت ارتجاعی بافت‌های متصل به هم می‌شود.

وی تصریح کرد: سرما می‌تواند دمای بافت ناحیه مورد نظر را کاهش دهد و در نتیجه شاهد یک اثر ضد التهابی خواهیم بود که باعث تسکین درد دیسک می‌شود.

مرادخانی افزود: از جمله دیگر روش‌های رساندن گرما و حرارت می‌توان به پوشش‌های گرمایی چسبناک اشاره کرد که می‌تواند حرارتی با سطح کم و مستمر را برای چندین ساعت به بدن برساند.

این متخصص طب تسکینی و درد عنوان کرد: روش مکنزی می‌تواند منجر به کاهش درد سیاتیک در افراد شود، این روش نوعی فیزیوتراپی به حساب می‌آید که شامل متد خاصی برای ورزش و تمرین است.

وی بیان کرد: برای درد ناشی از فتق دیسک کمر، هدف اصلی انتقال درد از پا یا سیاتیک و متمرکز کردن آن به ناحیه کمر به حساب می‌آید.

مرادخانی ادامه داد: پس از خارج شدن علائم از ناحیه پا، این روش تبدیل به یک پروسه توان بخشی بلند مدت می‌شود تا کمر تقویت شده و همچنین گروه‌های عضلات کلیدی و مهم تقویت شوند.

این متخصص طب تسکینی و درد تأکید کرد: حتی پس از کم شدن یا تسکین درد دیسک کمر، یک برنامه خاص جهت تقویت ناحیه کمر و کشش آن باید ادامه پیدا کرد تا ریسک کاهش درد در بیمار کم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین