کد خبر: ۷۰۹۸۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
باید در مدیریت مصرف آب و انرژی جدی‌تر عمل کرد

اردکانیان خبر داد: ۱۴۰۰؛ خشک‌ترین سال ۵ دهه اخیر است

وزیر نیرو گفت: اختصاص بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع برای طرح‌های آبرسانی اضطراری در استان‌هایی که دارای تنش آبی هستند،سرعت اجرای این طرح‌ها را بیشتر می‌کند.
اردکانیان خبر داد: ۱۴۰۰؛ خشک‌ترین سال ۵ دهه اخیر است
آفتاب‌‌نیوز :

رضا اردکانیان با اعلام این خبر در مراسم افتتاح طرح‌های هفته هفتم پویش هر هفته #الف ب-ایران اظهار کرد: تصویب بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع برای اجرای طرح‌های آبرسانی اضطراری اطمینان لازم برای اجرای این طرح‌ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آب رسانی اضطراری در استان‌های تحت تنش سبب می‌شود که بتوان آب موردنیاز مردم در این استان‌ها را به موقع تامین کرده تا مردم نگرانی نداشته باشند.

وزیر نیرو گفت: امسال کاهش بارش‌ها سبب شده با کاهش سه هزار و ۲۰۰ مگاواتی تولید برق نسبت به پارسال روبرو شویم که همین موضوع ضرورت توجه جدی‌تر به مصرف بهینه آب و انرژی را بیشتر می‌کند.

اردکانیان ادامه داد: ضرورت دارد هم دستگاه های اجرایی کشور و هم مردم در استفاده از وسایل سرمایشی که نقش مهمی در مصرف آب و انرژی دارند دقت بیشتری به خرج دهند تا بتوان تابستان امسال را بدون دغدغه و نگرانی پشت سرنهاد.

افتتاح ۲۹۰طرح مهم و بزرگ صنعت آب و برق تا پایان امسال

وی افزود: وزارت نیرو امسال برنامه به ثمر رساندن ۲۹۰ طرح بزرگ و مهم صنعت آب و برق را در قالب پویش #هر هفته الف_ب_ایران به طور جدی دنبال می‌کند.

وزیرنیرو خاطرنشان کرد: امروز هفته هفتم پویش #هر هفته الف_ب_ایران است که تاکنون و از ابتدای امسال ۳۵ پروژه مهم آب و برق را به بهره برداری رسانده است.

اردکانیان سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح ها را حدود هشت هزار میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: امید است تا هفته آخر اسفندماه امسال همه این طرح ها به بهره برداری برسد.

وی افزود: بهره برداری از ۴ سد مخزنی، نیروگاه های حرارتی و غیرحرارتی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و آبرسانی روستایی از جمله مواردی است که در قالب این پویش به بهره برداری خواهند رسید.

وزیر نیرو امسال را خشک‌ترین سال ۵۰ سال اخیر دانست که باید در مدیریت مصرف آب و انرژی جدی‌تر عمل کرد.

اردکانیان با بیان اینکه امیدوارم با رعایت ملاحظات بهداشتی، دیگر پیک یا موج جدیدی در موضوع کرونا نداشته باشیم، افزود: همه مراقب باشیم به ویژه در فصل انتخابات تا انتخابات باشکوه و فراموش نشدنی را با حضور گسترده همه مردم برگزار کنیم.

امروز در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ۱۰ پروژه برقی در سه استان کشور بهره‌برداری شد که چهار پروژه در استان کرمان، سه پروژه در استان کرمانشاه و سه پروژه نیز در استان فارس قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
3
این هم از تبلیغات مافیای آب در وزارت نیرو. ایران قرنها ست که جزء کشورهای خشک بوده. چیز جدیدی نیست. اما مافیای آب و سدسازی با خرج میلیاردها ریال و دلار در سدسازی طی سی سال گذشته می خواهند وضغیت خود ساخته بحران آب را گردن طبیعت و خشکسالی بیاندازند.
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
1
ایا اعلام اخبار به وزیر نیاز دارد؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
3
از ديد شما با اون قدم هاي...
جدي تر عمل كردن يعني گران كردن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین