کد خبر: ۷۰۹۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

ابراز نگرانی مرکل درباره شیوع ویروس هندی

صدر اعظم آلمان در سخنانی درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی و عواقب آن ابراز نگرانی کرده و ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت جوانب احتیاط تاکید کرد: هنوز به ساحل نجات نرسید‌ه‌ایم.
ابراز نگرانی مرکل درباره شیوع ویروس هندی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از "آر ان دی" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم این کشور ضمن ابراز خوش بینی درباره آینده با توجه به افزایش روزافزون سرعت واکسیناسیون سراسری در کشورش همزمان از شهروندان خواست مراقب باشند و احتیاط کنند.

مرکل امروز (سه شنبه) در یک نشست آنلاین فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان گفت: ما در مسیر خوب و امیدوار کننده ای قرار گرفته ایم اما هنوز به ساحل نجات دست پیدا نکرده ایم؛ بنابراین باید به خوبی درباره گام های بازگشایی و کاهش محدودیت ها بیاندیشیم.

صدر اعظم آلمان با اشاره به کارآمد بودن واکسن در عین حال گفت: هر چقدر ویروس تهاجمی تر باشد به همان میزان افراد بیشتری باید واکسینه شوند تا مصونیت به اصطلاح گله ای ایجاد شود. وی در این راستا شیوع ویروس هندی را که سرعت سرایت آن بالاتر از ویروس جهش یافته انگلیسی است را نگران کننده دانست.

مرکل همچنین از مشاوره با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان درباره اقدام علیه کرونا با واکسیناسیون در 27 ماه می خبر داده و از پرداختن به مسئله واکسیناسیون کودکان، دانش آموزان و دانشجویان در این نشست خبر داد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 4209 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 79.5 در عرض یک هفته گذشته رسید. 221 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3609912 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 86943 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین