کد خبر: ۷۰۹۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

انتقاد هم حزبی‌های بایدن از عملکرد وی در برابر خشونت‌های اسرائیل

با افزایش خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه نوار غزه، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا هم اکنون بخاطر ضعف در پایان ندادن به افزایش درگیری‌ها میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت، تحت فشار نمایندگان حزب دموکرات قرار گرفته است.
انتقاد هم حزبی‌های بایدن از عملکرد وی در برابر خشونت‌های اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

رشیده طلیب نماینده دموکرات که نخستین زن مسلمان راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا و دارای تبار فلسطینی است روز گذشته (دوشنبه) به شدت از سیاست خارجی دولت بایدن در مورد افزایش حملات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

از آنجا که بایدن از درون حزب خود تحت فشار روز افزون قرار دارد تا برای جلوگیری از درگیری در فلسطین کار کند، کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه با رشیده طلیب در مورد انتقادات وی از سیاست خارجی بایدن در قبال خشونت‌های خاورمیانه دیدار داشته است.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دو طرف چند دقیقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

طلیب از جمله نمایندگانی است که می‌خواهد ایالات متحده کمک به اسرائیل را با توجه به رفتار با فلسطینیان مشروط کند، چیزی که بایدن بارها آن را رد کرد.

طلیب نماینده دموکرات در انتقادات خود نسبت به سیاست‌های آمریکا، جو بایدن را به "دستور گرفتن" از بنیامین نتانیاهو در جریان درگیری‌های شدید میان اسرائیل و فلسطینیان متهم کرد.

وی در ادامه افزود، میلیون‌ها آمریکایی از آرزوی وی برای توقف سرمایه‌گذاری در کشور آپارتایدی همچون اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: «پولی که ما از ارسال تسلیحات و سلاح‌های تهاجمی به اسرائیل بدست می‌آوریم زندگی هزاران بیگناه را هدف گرفته است».

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۳فلسطینی شهید و یک هزار و ۴۴۲ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین