کد خبر: ۷۰۹۹۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

آمریکا اظهارات اردوغان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده سه‌شنبه قویا اظهارات اخیر رئیس جمهوری ترکیه درباره یهودی‌ها را به عنوان "یهودی‌ستیزی" محکوم کرد.
آمریکا اظهارات اردوغان را محکوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و دیگر رهبران ترکیه‌ای می‌خواهیم تا از بیان اظهارات آتش‌افروزانه که می‌تواند بیشتر موجب تحریک خشونت شود، اجتناب کنند.

او گفت: لحن یهودی‌ستیزی در هیچ کجا هیچ جایگاهی ندارد.

با این حال این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دقیقا اشاره نکرد که کدام یک از اظهارات اردوغان از دید ایالات متحده "یهودستیزی" بوده است. وزارت خارجه آمریکا به تماس رویترز برای شفاف‌سازی در این رابطه پاسخی نداد.

رجب طیب اردوغان که از حامیان سرسخت فلسطین است، از رژیم صهیونیستی بابت حملات هوایی علیه نوار غزه انتقاد کرده است و پس از آنکه پلییس این رژیم به سمت معترضان فلسطینی در قدس گلوله پلاستیکی شلیک کرد، آن را یک "دولت ترور" خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
7
1
آقای اردوغان اعلام کند که چه کار عملی در جهت حمایت از فلسطینیان انجام داده است؟ آیا حمایتهای ایشان در قبال فلسطینیان از مرحله حرف پیشتر رفته است؟ آیا شده است که بخاط تجاوزات اسرائیل به حقوق وسرزمینهای فلسطینی ترکیه سفیر اسرائیل را از ترکیه اخراج کند ویا سفارت اسرائیل را تعطیل کند؟ آقای اردوغان، دوصد گفته چون نیم کردار نیست . از ایران یاد بگیر که به وظایف برادری دینی خود درقبال فلسطینیان مظلوم عمل می کند وهمه گونه حمایت جانی ،مالی وتجهیزاتی را از فلسطینیان به عمل می آورد وعملا تنها حامی پرقدرت فلسطین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
اگرچه داشتن توقع کمک بيشتر از سوي ترکيه ، توقع منظقي اي هست و ليکن در شرايطي که شکم بارگان و شيوخ عرب حاشيه خليج فارس گوي سبقت درزبوني و حقارت مقابل يهود را دارند از يکديگرميربايند و به تمام معنا " اخ الصهيون" هستندو در ميان ايشان مردي مانند شهيد خالد اسلامبولي وجود ندارد، مواضع جناب اردوغان قابل تقدير است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
چرا سامانه پدافندی به غزه نمیدهید ؟ چطور برادری هستید|؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
ما نمیخوایم این برادری رو خود ایرانیان دچار تنگی معیشت شدند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین