کد خبر: ۷۰۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

ماهواره تشخیص موشک آمریکایی پرتاب شد

شرکت «ائتلاف پرتاب و راه اندازی» یک فروند ماهواره جدید هشدار دهنده موشک را از فلوریدا برای نیروی فضایی آمریکا به مدار زمین ارسال کرد.
ماهواره تشخیص موشک آمریکایی پرتاب شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، راکت«اطلس V» ساعت ۱۳:۳۷ بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی از «مجتمع ۴۱» در ایستگاه نیروی فضایی «کیپ کاناورال» (EDT) به آسمان پرتاب شد. تنها پس از یک دقیقه پرواز، این موشک با سرعت دو هزار مایل در ساعت (۳۲۱۸ کیلومتر در ساعت) حرکت کرد.

براساس اعلام نیروی فضایی آمریکا، این ماهواره که به نام «SBIRS GEO ۵» شناخته می شود، پنجمین ماهواره در یک سری ماهواره هایی به شمار می رود که از سنسورهای مادون قرمز برای تشخیص پرتاب موشک در سراسر جهان استفاده می کنند.

این ماهواره که توسط شرکت «لاکهید مارتین» ساخته شده، اولین فروند از ماهواره های SBIRS GEO است که بر روی یک سکوی ارتقا یافته پرواز می کند تا قابلیت ضد لرزش بهتر و قدرت بیشتری را فراهم کند.

طبق اعلام شرکت لاکهید مارتین، یکی از حسگرهای مادون قرمز این ماهواره «زمین را به طور مداوم اسکن می کند» تا توانایی هشدار موشکی استراتژیک جهانی را به صورت شبانه روزی فراهم کند.

به گفته این شرکت، سنسور دیگری به نام step-starer، دارای یک سیستم دقیق اشاره و کنترل برای اسکن «مناطق خاص اطلاعاتی مورد علاقه» است.

شرکت «ائتلاف پرتاب و راه اندازی» (ULA) افزود: مرحله دوم موشک «اطلس V»، ماهواره SBIRS را حدود ۴۳ دقیقه پس از پرتاب به مدار مورد نظر بر فراز اقیانوس هند آزاد کرد.

این شرکت پرتاب کننده در نظر دارد ششمین و آخرین ماهواره SBIRS را در سال ۲۰۲۲ پرتاب کند.

شرکت «ائتلاف پرتاب و راه اندازی» (ULA)، ارائه‌ دهنده خدمات پرتاب و راه‌اندازی فضاپیما به دولت آمریکا است. این شرکت به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک بین سیستم‌های فضایی «لاکهید مارتین» و «بوئینگ»، دفاع فضایی و امنیتی در دسامبر ۲۰۰۶ با ترکیب تیم‌ های دو شرکت شکل گرفت. مشتریان ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی (ULA) دولت آمریکا شامل وزارت دفاع و ناسا و همچنین سازمان‌ های دیگر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین