کد خبر: ۷۰۹۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

طرح مصر برای آتش‌بس در غزه از فردا

درحالی که برخی گزارش‌ها حاکی از پیشرفت نسبی در مذاکرات و تلاش‌ها برای آتش‌بس میان غزه و رژیم صهیونیستی است، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند مصر طرحی را برای اجرای آتش‌بس از فردا(پنجشنبه) ارائه کرد.
طرح مصر برای آتش‌بس در غزه از فردا
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، پیش‌بینی‌های نظامی و سیاسی در تل‌آویو حاکی از این است که رژیم صهیونیستی به زودی یکی از سه مکانیزم میانجیگری مصر، میانجیگری سازمان ملل یا آتش‌بس یکجانبه را برای پایان تجاوز به غزه انتخاب خواهد کرد.

روزنامه هاآرتص نوشت: مسئولان اسرائیلی آتش‌بس یکجانبه را ترجیح می‌دهند چراکه به اسرائیل اجازه می‌دهد به اهدافی در غزه حمله کند و آتش‌بس در مقابل آتش‌بس محقق شود. این اقدامی است که احتمالا کمک می‌کند حماس کوتاه بیاید و به درگیری‌ها پایان بدهد.

منابع دیپلماتیک مصری آگاه اعلام‌ کردند: احتمالا موعد آغاز آتش‌بس میان حماس و اسرائیل با هدف توقف تجاوز اسرائیل به غزه و توقف شلیک موشک‌ها به تل‌آویو فردا(پنجشنبه) باشد. تلاش‌های مصر و آمریکا باعث شد دو طرف فلسطینی و اسرائیلی طی دو روز گذشته یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها را اجرا کنند و آن کاهش حملات تا زمان رسیدن به یک توافق الزام‌آور است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: قاهره پیشنهاد داده که آتش‌بس از ساعت ۶ صبح پنجشنبه آغاز شود.

این شبکه به افزایش فشارهای بین المللی بر رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد، واشنگتن نمی‌تواند فشارهای بین المللی را برای مدت طولانی نادیده بگیرد.

این شبکه همچنین مدعی شد جنبش حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد با پیشنهاد مصر موافقت کرده است اما مقامات اسرائیلی هنوز پاسخی نداده‌اند.

این درحالی است که جنبش حماس اعلام کرده آتش‌بسی وجود ندارد.

روز گذشته نیز خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ابلاغ کرد که آماده بررسی آتش‌بس ظرف دو یا سه روز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین