کد خبر: ۷۱۰۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰

نگاه عربستان به بحران غزه از زبان بن فرحان

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفته که ریاض برای پایان دادن به بحران غزه می کوشد و در عین حال اعتقاد دارد که ادامه درگیری ها منطقه را به مسیر اشتباه سوق خواهد داد.
نگاه عربستان به بحران غزه از زبان بن فرحان
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه بدون اشاره به جنایت های صهیونیست ها و کشتار شهروندان غیرنظامی به ویژه کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی تنها به این نکته بسنده کرد که آنچه در غزه روی می دهد، کل منطقه را به مسیری اشتباه سوق می‌دهد.

وی همچنین بدون محکوم کردن متجاوز خواستار «اعمال فشار برای پایان دادن به درگیری ها (در غزه) شد.»

وزیر خارجه سعودی افزود که «درگیری اسرائیل با فلسطینی‌ها نه تنها کل منطقه را به سمتی نادرست می‌کشاند بلکه مسیر صلح پایدار را دشوارتر می‌کند».

فیصل بن فرحان که برای شرکت در دو نشست درباره سودان و آفریقا روز گذشته (سه شنبه) به پاریس سفر کرده است، گفت که درگیری سبب تقویت افراط گرایان و تقویت متعصب‌ترین صداها در منطقه می‌شود.

این شاهزاده سعودی تاکید کرد، همه باید همکاری کنند تا طرف‎ های درگیری را به صلح تشویق کنند و از آنها بخواهند تا به صلح پایبند باشند. ابتدا باید جلوی درگیری‌ها را گرفت و به خشونت پایان داد و سپس وارد گفت وگوهای جدی برای صلح و حل و فصل نهایی نزاع شد.

وی ادامه داد که هر راه حل صلح در خاورمیانه باید شامل ایجاد کشوری برای فلسطینی‌ها و پایتخت آن قدس شرقی باشد.

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه همکاری همه برای پایان دادن به چرخه خشونت بسیار مهم است، بیان کرد که ریاض در حال همکاری نزدیک با شرکای خود در جهان عرب، جهان اسلام و جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به بحران است.»

بن فرحان تأکید کرد که اولویت برای همه کشورهای عربی، صلح دائمی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین