کد خبر: ۷۱۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۰
رییس جمهور سابق کشورمان:‌

آیت‌الله توسلی تا آخرین لحظه در اوج دفاع از راه امام به‌سر برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد خاتمی تاکید کرد:‌ «تقدیر این‌گونه رقم خورد که آیت‌الله توسلی تا آخرین لحظه زندگی خود را در اوج دفاع از راه امام و مظلومیت امام به سر ببرد».

حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، رییس جمهور سابق کشورمان که صبح امروز در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمد‌رضا توسلی در حسینیه جماران حضور یافته بود، در سخنانی ضمن تسلیت این مصیبت بزرگ به همه دوستداران امام، امت شریف، رهبر معظم انقلاب و خانواده آیت‌الله توسلی اظهار داشت: «همواره شخصیت‌های بزرگی در تاریخ بوده‌اند که تاثیر‌گذاری خود را به نمایش گذاشته‌اند و در این میان، امام بزرگوار ما به اعتراف دوست و دشمن انسان بزرگی است که تاریخ‌ساز بوده است و شخصیت برتر او از بسیاری از شخصیت‌های گذشته و حتی آینده ممتازتر است».

خاتمی گفت: «امام به عنوان رهبر بزرگوار انقلاب که نظامی نوین را بر بنیاد اسلام و اراده مردم ایجاد کرد، با ویِژگی منحصر به فرد رهبری‌اش، تاریخ را تحت تاثیر قرار داد».

رئیس بنیاد باران ادامه داد: «از سویی شخصیت‌های بزرگواری نیز وجود داشتند که با درک عالمانه همه توان خود را در خدمت این سرمایه‌ها قرار دادند بنابراین ما نمی‌توانیم شخصیت‌های پیرامونی این بزرگواران را که آگاهانه تحت‌الشعاع آنها قرار گرفتند، نادیده بگیریم».

خاتمی اضافه کرد: «بدون تردید یکی از این شخصیت‌ها آیت‌الله توسلی است که می‌توانست در عرصه‌های اجتماعی و حوزه علمیه به جایگاه بالایی دست یابد اما تصمیم گرفت به عنوان همراه امام همه وجود خود را در راه بنیانگذار جمهوری اسلامی قرار دهد».

وی تاکید کرد: «شخصیت آیت‌الله توسلی تداعی کننده نام و راه امام‌(ره) بود و این در کنار امام بودن نشانه ارادت او به امام و اعتماد رهبر کبیر انقلاب به ایشان بود».

خاتمی افزود: «آیت‌الله توسلی در دوران قدرت و عسرت و عزلت انقلاب از کسانی بود که همواره در کنار امام قرار گرفت و تایید‌کننده راه ایشان بود و تقدیر این‌گونه رقم خورد که تا آخرین لحظه زندگی خود را در اوج دفاع از راه امام و مظلومیت امام به سر ببرد».

رییس موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در پایان اظهار امیدواری کرد که ما نیز بتوانیم راه این بزرگواران را در آینده ادامه دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین