کد خبر: ۷۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

اتحادیه اروپا: پیشرفت خوبی درباره برجام داشتیم

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان دور چهارم گفت‌وگوها گفت کاملاً مطمئن است توافق نهایی برای احیای برجام به دست خواهد آمد. وی افزود: ما در ۱۰ روز گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتیم اما همچنان چیزهایی برای کار کردن وجود دارد و هفته آینده برای تشکیل نشست جمع خواهیم شد و به کار ادامه خواهیم داد.
اتحادیه اروپا: پیشرفت خوبی درباره برجام داشتیم
آفتاب‌‌نیوز :

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان دور چهارم گفت‌وگوها از پیشرفت خوبی در این مذاکرات خبر داد.

مورا که نماینده اتحادیه اروپا در گفت‌وگوهای برجامی وین است در توئیتی نوشت: «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را بر عهده داشت در توییتی نوشت: پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی افزود: توافقی در حال شکل گیری است. اکنون در مورد آنچه برای بازگشت آمریکا به برجام، لغو تحریم های مربوطه و از سرگیری تعهدات هسته ای توسط ایران لازم است، یک درک مشترک داریم.

در نتیجه رایزنی‌ها در روزهای اخیر، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله‌ای رسیده است که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم‌های سیاسی در پایتخت‌های کشورها است، بقیه بخش‌های متن تقریبا آماده است.

مقرر شد دور بعدی مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود و هیأت‌ها بعد از نشست امروز به پایتخت‌ها بازگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین