کد خبر: ۷۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۳

تنش آفرینی از جنس روسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که روسیه با استقلال کوزوو به هر شکلی مخالفت می کند مقامات روسیه روز گذشته اعلام کردند که اگر اروپا استقلال کوزوو را به رسمیت بشناسد در این صورت روسیه نیز استقلال دو جمهوری آبخازی و اوستیا را از گرجستان  به رسمیت خواهد شناخت که این مساله باعث شروع بحران تازه ای در روابط روسیه و اروپا وگرجستان روسیه  خواهد بود. 

نماینده وزارت امور خارجه گرجستان روز شنبه در رابطه با اعلامیه وزارت خارجه روسیه پیرامون جمهوری های به رسمیت شناخته نشده آبخازی و اوستیای جنوبی در چارچوب مشکل کوزوو، یادداشت اعتراضی به « ویچسلاو کووالنکو » سفیر فدراسیون روسیه در تفلیس ارائه داد. 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که باید تاثیر اعلام یکجانبه و به رسمیت شناختن استقلال کوزوو از سوی برخی از کشورها، نسبت به اوضاع در آبخازی و اوستیای جنوبی نیز در نظر گرفته شود.

در این راستا « ساندرو چومبوریدزه » رئیس اداره جهانی وزارت خارجه گرجستان با سفیر روسیه دیدار کرد.

سفیر روسیه به خبرنگاران گفت: ما درباره اوضاع پیرامون کوزوو و اینکه چگونه می تواند بر آبخازی و اوستیای جنوبی بازتاب داشته باشد، گفتگو کردیم.

کووالنکو از پاسخ به این سوال که واکنش روسیه در صورت اعلام یکجانبه استقلال کوزوو چه خواهد بود، خودداری کرده و اظهار داشت که باید منتظر توسعه اوضاع پیرامون کوزوو بود.

سفیر روسیه تاکید کرد که مقدمات دیدار روسای جمهور روسیه و گرجستان در حال فراهم شدن است و این دیدار برای روز 21 فوریه در مسکو برنامه ریزی شده است. 

وی خاطر نشان کرد که این دیدار به پیشنهاد طرف گرجستانی انجام می شود همچنین به گفته وی، روز 22 فوریه  میخائیل ساآکاشویلی رئیس جمهور گرجستان در دیدار غیر رسمی سران کشورهای مشترک المنافع شرکت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین