کد خبر: ۷۱۰۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
مذاکرات درباره متن توافق برجام به پایان نرسیده است

عراقچی: در مذاکرات به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم

معاون سیاسی وزیر امور خاجه گفت: به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم و تاکنون تمام امور بر اساس مواضع قطعی ما پیش رفته است.
عراقچی: در مذاکرات به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خاجه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: دور چهارم مذاکرات وین بعد از دو هفته مذاکرات بسیار فشرده در همه سطوح و در موضوعات مختلف که انجام شد، امروز خاتمه پیدا کرد، ما دو هفته کاری بسیار سختی داشتیم و امروز تصمیم گرفتیم که یک جمع‌بندی از کار داشته باشیم و در مورد موضوعات باقیمانده، هیات‌ها برای انجام آخرین مشورت‌ها به پایتخت‌های خود مراجعه کنند

عراقچی در ادامه اظهار کرد: ما موفق شدیم در طول این دو هفته به مقدار زیادی کار را به پیش ببریم و الان می‌توانیم بگوییم که به چارچوب یک توافق رسیده‌ایم. به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه‌هایی که خواهد داشت مشخص شده است. البته مذاکرات در مورد متن به پایان نرسیده و در مورد بسیاری از بند‌های توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خاجه افزود: برخی از موضوعات کلیدی کماکان مورد اختلاف است و در مورد آن توافق حاصل نشده است به همین دلیل هیئت‌ها تصمیم گرفتند که چند روزی تنفس بدهند و برای انجام مشورت‌های لازم به پایتخت‌ها مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: در مجموع می‌توانم بگویم که پیشرفت‌های خوبی داشتیم، ولی هنوز نمی‌توانیم بگوییم کار تمام شده است، ولی پیشرفت بسیار خوبی انجام شده، امیدوارم در هفته آینده که مجددا گفتگو‌ها آغاز می‌شود هیات‌ها که می‌آیند تصمیمات خود را برای رسیدن به یک توافق گرفته باشند.

عراقچی تاکید کرد: مواضع قطعی ما کاملاً روشن است. جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود ایستادگی دارد و تاکنون تمام امور بر اساس مواضع قطعی ما پیش رفته است و اختلاف جایی است که با منافع و مواضع ما تعارض پیدا می‌شود. امیدواریم در هفته آینده مذاکرات روال بهتری را به خود بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
0
دولت و وزارت خارجه تا کی می خواهند مردم را فریب دهند در مذاکرات قبلی هم همین بازی‌های گمراه کننده رو درآوردید در آخر معلوم شد چه خیانت هاییکه نکرده اید و چه گندی که بار نیاورده اید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین