کد خبر: ۷۱۰۱۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

مدیریت بحران: زلزله پرندک گسل تهران را فعال نمی‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران با اشاره به اینکه زمین لرزه و پس لرزه های پرندک به حدی نیست که نگران کننده باشد گفت: زمین لرزه پرندک گسلی را در استان تهران فعال نمی کند.
مدیریت بحران: زلزله پرندک گسل تهران را فعال نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

منصور درجاتی عصر پنج شنبه در خصوص زمین لرزه‌ای که بامداد امروز در پرندک رخ داد و لرزش آن نیز در قسمت‌هایی از استان تهران احساس شده بود اظهار داشت: با توجه به وقوع زمین لرزه‌ای که به بزرگی ۳.۴ ریشتر در پرندک استان مرکزی در ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه و ۲۹ ثانیه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ رخ داد و پس لرزه ۲.۹ ریشتری ساعت ۲ و ۵۵ دقیقه یعنی ۱۱ دقیقه بعد در همان نقطه به وقوع پیوست لازم است در این خصوص توضیحاتی برای شهروندان ارائه شود.

درجاتی افزود: این لرزه‌ها به حدی نیست که برای آن نقطه نگران کننده باشد و یا گسلی را در نقاط دیگر مثل استان تهران فعال کند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران بیان داشت: اگر پس لرزه ادامه دار شوند می‌توانند زمین لرزه بزرگ‌تری را دامن بزنند و مخاطراتی را به وجود بیاورند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر این مقدار لرزه نه برای پرندک و نه برای مناطقی از استان تهران مثل رباط کریم و شهرها و روستاهای اطراف آن که زمین لرزه را احساس کرده اند مخاطراتی را نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین