کد خبر: ۷۱۰۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
دستگیری دو جاعل در البرز؛

صدور یک شبه مدرک تحصیلی با پنج میلیون تومان!

فرمانده انتظامی استان گفت: اعضای باند دو نفره جعل مدارک هویتی و تحصیلی با اعتراف به ۲۶ فقره جعل در شهرهای کرج و فردیس دستگیر شدند.
صدور یک شبه مدرک تحصیلی با پنج میلیون تومان!
آفتاب‌‌نیوز :

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه شخصی با تشکیل یک باند اقدام به جعل مدارک هویتی و تحصیلی کرده و از طریق دوستان و آشنایان خود اقدام به شناسایی سوژه‌های خود می‌کند، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی از صحت خبر اطمینان یافته و با هماهنگی مقام قضائی پس از چندین روز تعقیب و مراقبت متهمان در نهایت در دو عملیات جداگانه هر دو جاعل را در شهرهای کرج و فردیس دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به کشف تعداد زیادی مهر ادارات و مراکز آموزشی، مدارک جعلی و دستگاه و ابزارهای مربوط به جعل اسناد در مخفیگاه جاعلان تصریح کرد: متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت در پیش روی خودشان نمی‌دیدند به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۲۶ فقره جعل اسناد هویتی و مدارک تحصیلی قرار کردند.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهمان از طریق دوستان و آشنایان خود، اقدام به شناسایی سوژه‌های خود کرده و در ازای تحویل مدارک جعلی از نامبردگان ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال وجه دریافت می‌کردند.

سردار محمدیان در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز به هیچ وجه به تبلیغات صدور آنی مدارک تحصیلی توجه نکرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین