کد خبر: ۷۱۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۶
خطاب به حدادعادل

جبارزاده: رئیس جمهور به 7 سوالم پاسخ دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تبریز در تذكری آیین‌نامه‌ای خطاب به حدادعادل گفت: در جلسه‌ای كه ریاست‌جمهوری از لایحه بودجه 87 دفاع می‌كرد؛ بنده بر اساس ماده 179، 7 سوال تقدیم شما كردم و شما محبت كردید سوالات را به رییس‌جمهور دادید.

اسماعیل جبارزاده در جلسه علنی روز یك‌شنبه مجلس افزود: شما فرمودید كه خودشان یا نماینده وی می‌توانند جواب دهند كه این برداشت شما از آیین‌نامه، محترم است؛ ولی معتقدم همان جا باید سوالات جواب داده می‌شد و تا این لحظه این سوالات جواب داده نشده است.

نماینده‌ مردم تبریز در مجلس گفت: با توجه به این كه سوالات مربوط به بودجه است و بعد از پایان دادن این سوالات هم ارزشی ندارد، خواهش من این است لطف كنید نماینده دولت یا خود رییس‌جمهور به این 7 سوال جواب دهند.

او ادامه داد: از 2 حالت خارج نیست؛ آیا دولت این تكالیف را كه در بودجه سال جاری بود لازم‌الوفا نمی‌داند كه این یك بحث است و اگر لازم‌الوفا می‌داند ولی شرایط اجرایی نداشته كه این را هم باز به ما بگوید تا دیگر این‌ها را تكرار نكنیم.

جبارزاده ادامه داد: اگر هم بنا باشد كه در بودجه سال آینده این تكالیف تكرار شود، با وجود آن كه این‌ها را در بودجه 86 عمل نكرده و تخلف قانونی انجام داده‌اند و تاكنون هم پاسخگو نبوده‌اند، خواهش می‌كنم به خاطر حرمت قانون و حفظ جایگاه مجلس درخواست كنید كه بیایند به این 7 سوال جواب دهند.

جبارزاده افزود: بازهم تكرار می‌كنم اگر دولت لازم‌الوفا نمی‌داند بحث آن چه است كه باید نمایندگان تصمیم بگیرند و اگر هم مشكلات دیگری داشته بگویند تا آن‌ها را در لایحه سال 87 تكرار نكنیم كه منجر به تخلف مجلس شود.

حدادعادل تذكر جبارزاده را وارد دانست و گفت: همانطور كه ملاحظه كردید بنده سوال شما را به رییس‌جمهور دادم و ان‌شاءالله ایشان یا نمایندگان دولت به این سوال جواب می‌دهند. خود ایشان هم گفتند كه از همكارانشان در كار بودجه خواهند خواست به این سوالات پاسخ دهند.

وی افزود: هر زمان پاسخ آماده شود ما هم امیدواریم به آیین‌نامه عمل شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین