کد خبر: ۷۱۰۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

نحوه مدیریت رمز ارزها در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نحوه مدیریت رمز ارزها توسط بانک مرکزی و تکالیف وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز در این کمیسیون خبر داد.
نحوه مدیریت رمز ارزها در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدرضا پورابراهیمی» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگاران گفت: از ماه‌های اولیه مجلس یازدهم نشست‌های تخصصی با مسئولان ارشد بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌ها در خصوص رمز ارزها برگزار شد و گزارشی به استناد ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس به صحن علنی رفت که در روزهای آینده در صحن علنی قرائت می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اعلام وصول طرح مدیریت رمزارزها در صحن مجلس گفت: انتظار مجلس از بانک مرکزی این است که تمامی کسب و کارهایی که در اقتصاد کشور از طریق درگاه‌های پرداخت مجوز دارند و سایت‌هایی که در حوزه رمزارزها فعالیت دارند را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه گزارش بانک مرکزی در این نشست جامع و کاربردی بود، اظهار داشت: در این نشست مقرر شد شرح وظایف و اختیارات دستگاه‌هایی مانند وزارت نیرو برای تامین برق برای استخراج رمزارزها در داخل کشور با قانون جدید مشخص شود و از نیروگاه‌هایی که هیچگونه تاثیری بر شبکه فعلی ندارند نیز استفاده شود.

نماینده مردم کرمان با تاکید بر اینکه حدود ۳۰۰ مگاوات حداکثر میزان برق مصرفی استخراج‌های مجاز رمز ارز در کشور است، عنوان کرد: همین میزان هم در حوزه غیررسمی برآورد شده که قابل مدیریت است.

وی درباره تکالیف وزارت ارتباطات برای قرار دادن بستر فضای مجازی در ارتباطات با این مبادلات گفت: در این جلسه تکالیف وزارت اقتصاد برای نظارت بر تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها از طریق درگاه پرداخت برای اجرای قانون مبارزه پولشویی در کشور نیز بحث و بررسی شد.

پورابراهیمی ادامه داد: موضوع تکالیف بانک مرکزی در فرآیند صدور مجوزهای صرافی‌های مجاز، برای تبدیل رمزارزهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند و از طریق این صرافی‌ها امکان تبادل آن‌ها فراهم است نیز در جلسه امروز بررسی شد.

به گفته وی رمزارزها ظرفیتی برای اقتصاد کشور به شمار می‌آیندکه در شرایط تحریمی به کشور کمک کرده و البته تهدیدهایی نیز دارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه مدیران بانک مرکزی، نمایندگانی از وزارتخانه‌های اقتصادی و اطلاعات، نمایندگانی از مرکز مبارزه با پولشویی، سازمان اطلاعات سپاه و سایر مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی کشور مرتبط، با موضوع رمزارزها در کنار اعضای کمیسیون حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
مگر در مسائلی که توش پول نامتعارف هست بتونید مدیریت کنید. زیرآبی رفتن رُ خوب بلدید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین