کد خبر: ۷۱۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
تبلیغات

جاذبه‌های دیدنی در سفر به استانبول و کیش

تور کیش دارای تاریخی هزاران ساله و پر فراز و نشیب است، از این رو بازدید از امکان باستانی و تاریخی این جزیره، بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. شهر باستانی حریره یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزیره کیش است، که در شمال این جزیره واقع شده و از بقایای به جای مانده آن میتوان فهمید این منطقه در گذشته شهری پر رونق و متمدن بوده است. شهر باستانی حریره هزار سال قدمت دارد و در کتاب گلستان سعدی نیز به آن اشاره شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

شهر استانبول یکی از قطب‌های گردشگری دنیاست و در کنار شهر‌های بزرگی همچون پاریس، رم، لندن، مسکو و ... سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود فرا می‌خواند؛ و چه چیز از این بهتر که این شهر در فاصله اندکی از مرز‌های ایران قرار گرفته و می‌توان بدون اخذ ویزا و روادید و پرداخت هزینه‌های گزاف به استانبول سفر نمود. در این شهر شگفت انگیز شانس بودن در دو قاره آسیا و اروپا را خواهید داشت و از پایتخت فرهنگی قاره اروپا دیدن می‌کنید. سراسر شهر پر شده از آثار تاریخی باشکوه که برخی هزاران سال قدمت دارند.

تور استانبول شگفت‌انگیز دارای طبیعتی خیره کننده است و از هر سو توسط آب‌های زلال دریای سیاه و دریای مرمره احاطه شده و در این شهر شاهد چشم انداز زیبای تنگه بسفر و خلیج شاخ طلائی (گلدن هورن) و همچنین جزایر زیبای پرنس خواهید بود. جاذبه‌های دیدنی بسیاری در این شهر وجود دارد که تنها با سفری چند روزه نمی‌توان همه آن‌ها مشاهده کرد از این برخی گردشگران بار‌ها و بار‌ها به این شهر سفر نموده و هر بار با جاذبه‌ای خارق العاده روبرو می‌شوند.

جاذبه‌های دیدنی در سفر به استانبول و کیش

اغلب خیابان‌ها و محله‌های تاریخی این شهر نیز همانند یک موزه و یا گالری هنری زیبا قابل کنکاش است و شما را به قدم زدن و وقت گذرانی ترغیب می‌کنند؛ و خیابان استقلال بهترین مکان برای خرید و رف عصرانه‌ای دل انگیز خواهد بود. استقلال یکی از پر جاذبه‌ترین خیابان‌های این شهر است که به پاتوق گردشگران تبدیل شده است و علاوه بر مراکز خرید و بوتیک‌های فراوان برخی از بهترین هتل‌های شهر را در خود جای داده است و به پاتوق گردشگران تبدیل شده است.

همانطور که گفتیم جاذبه‌های دیدنی این شهر بقدری زیاد است که برای تماشای تک به تک آن‌ها به ماه‌ها زمان دارید و حتی شمارش و نام بردن آن‌ها تنها در یک مقاله امکان پذیر نخواهد بود. از این رو در ادامه مطلب شما را با برخی از معروف‌ترین و البته پر طرفدارترین مناطق این شهر آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید:

جاذبه‌های دیدنی در جزیره زیبای کیش

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها (دلفیناریوم کیش)

در ادامه سفر باتو پیشنهاد می‌کند از مجموعه دیدنی و بسیار جذاب باغ پرندگان دیدن کنید و با پنجاه گونه از پرندگان مختلف استوایی و مناطق گرمسیری آشنا شوید. در این مجموعه اطلاعات جامعی در مورد نام هر پرنده، نوع تغذیه، و شرایط زندگی آن بدست می‌آورید. برخی از انواع این پرندگان موجود در این مجموعه عبارتند از: طاووس، انواع طوطی، درنا، پلیکان و ....

بخش سرگرم کننده بعدی دلفیناریوم نام دارد که در آن، شاهد اجرا‌های مفرح دلفین‌های باهوش خواهید بود که تماشای آن به خصوص برای کودکان جذاب است؛ و بخش بعدی بازدید از آکواریوم آب‌شور است که در آن گونه‌های مختلف پستانداران نظیر شیر دریایی، دلفین، پنگوئن و … نگهداری می‌گردد. گشت و گذار در این مجموعه با اجرای مفرح و شاد کلاسیک شو و بازدید از آکواریوم آب شور پستاداران دریایی به پایان می‌رسد و کل این ماجرا سه الی چهار ساعت زمان می‌برد.

شهر باستانی حریره

تور کیش دارای تاریخی هزاران ساله و پر فراز و نشیب است، از این رو بازدید از امکان باستانی و تاریخی این جزیره، بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. شهر باستانی حریره یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزیره کیش است، که در شمال این جزیره واقع شده و از بقایای به جای مانده آن میتوان فهمید این منطقه در گذشته شهری پر رونق و متمدن بوده است. شهر باستانی حریره هزار سال قدمت دارد و در کتاب گلستان سعدی نیز به آن اشاره شده است.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز نمونه‌ای دیگر از آثار تاریخی ارزشمند این منطقه است که تماشای آن کمک می‌کند تا درک بهتری از تاریخ و تمدن غنی این منطقه و دانش اجدامان بدست آورید. شهر زیر زمینی کاریز برای دسترسی به آب ساکنان و نگهداشت آن در فول خشک در حدود هشتصد سال پیش ساخته شد.

باید اضافه کنیم کاریز به معنای قنات است و مخترع آن ایرانیان باستان بوده اند، آنان هزاران سال پیش و برای حل مشکلات کم آبی و خشکسالی آن را اختراع نموده و در بسیاری از مناطق کویری و خشک استفاده می‌کردند. کاریز کیش نمونه‌ای کامل از یک قنات وسیع است که در عمق شانزده متری از سطح زمین حفر شده است؛ و بقدری وسیع است که نام شهر را بر روی آن گذارده اند. این قنات بسیار بزرگ حدود ده هزار مترمربع مساحت دارد.

این مجموعه هم اکنون مرمت شده و تغییر و تحولات بسیاری داشته است و غرفه‌های صنایع دستی، رستوران سنتی و کافه، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالری‌های هنری به آن اضافه شده است که گشت و گذار در آن را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین