کد خبر: ۷۱۰۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

متوسط درآمد خانوارهای ایرانی در سال ۹۸ چقدر بود؟

نتایج حاصل از طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارها در سال ۱۳۹۸، نشان می دهد که بیشترین درآمد خانوارها از محل حقوق بگیری و کمترین هزینه خانوارها مربوط به اقلام خوراکی و دخانی بوده است.
متوسط درآمد خانوارهای ایرانی در سال ۹۸ چقدر بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس برآوردهای به دست آمده از طرح آمارگیری از هزینه و درآمد خانوارهای مرکز آمار ایران، خانوارهای شهری دارای سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی اعم از تعاونی و خصوصی، ۲۷.۹ درصد خانوارهای مورد بررسی را تشکیل می دهند.

در گزارشی که مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در این خصوص منتشر کرده، این گروه از خانوارها بیشترین سهم را در گروههای درآمدی با درآمد سالانه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معادل ۴۰.۲ درصد و هزینه سالانه ۲۷ میلیون تومان تا ۳۶ میلیون تومان معادل ۳۴.۲ درصد دارند.

متوسط درآمد خانوارهای ایرانی در سال ۹۸ چقدر بود؟

همچنین در سال ۱۳۹۸ خانوارهای شهری دارای سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی در دهکهای درآمدی دوم و چهارم به ترتیب با ۳۹.۴ درصد و ۳۵.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

در بحث منبع درآمد خانوارها، اطلاعات حاصل از طرح هزینه و درآمد نشان می دهد که در خانوارهای دارای سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی، بیشترین منبع درآمد مربوط به درآمد حقوق بگیری است.

متوسط درآمد خانوارهای ایرانی در سال ۹۸ چقدر بود؟

در خانوارهای شهری با سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی نیز متوسط کل هزینه سالانه یک خانوار حدود ۴۲۸ میلیون ریال معادل ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که بیش از ۱۰ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان معادل ۲۵.۳ درصد مربوط به اقلام خوراکی و دخانی و بیش از ۳۱ میلیون و ۹۹۳ هزار تومان معادل ۷۴.۷ درصد مربوط به اقلام غیر خوراکی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین