کد خبر: ۷۱۰۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

استقبال مردم از بازگشایی سینماها در فرانسه / 400 فیلم در صف اکران

۴۰۰ فیلم در فرانسه در نوبت اکران قرار دارند تا با بازگشایی سینماها که از چهارشنبه گذشته آغاز شد، روی پرده‌های نقره‌ای بروند.
استقبال مردم از بازگشایی سینماها در فرانسه / 400 فیلم در صف اکران
آفتاب‌‌نیوز :

 در حالی که سینماهای فرانسه از چهارشنبه گذشته کارشان را با اکران ۴۵ فیلم شروع کردند، هنوز فیلم‌های زیادی در صف اکران هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سینماهای فرانسه پس از ۶ ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا از چهارشنبه شروع به کار کردند و با اقبال وسیع مردم روبه‌رو شدند اما فیلم‌هایی که راهی سینماها شدند ۲ تا ۳ برابر حد معمول بود. برای مثال سینما گودو با داشتن ۶ پرده و سالن، برای نخستین هفته شروع به کار مجدد خود ۱۸ فیلم را روی پرده می‌برد.

فرانسه با داشتن بیش از ۲ هزار سالن سینما شماری از فیلم‌های مطرح داخلی و بین‌المللی را برای اکران آماده کرده که «دور دیگر» توماس وینتربرگ برنده جایزه اسکار و فیلم فرانسوی «دی‌ان‌ای» ساخته میوِن از جمله آنها هستند. «سرزمین آوارگان» و «پدر» نیز از دیگر فیلم‌های فهرست اکران هستند. فیلم ابرقهرمانی هالیوودی از جمله «بیوه سیاه» و «جوخه خودکشی» نیز در فهرست اکران جای دارند.

«بای بای کله پوک‌ها» ساخته آلبر دوپونتل برنده جایزه سزار امسال نیز از دیروز شنبه اکران شده است.

با شروع موجب دوم شیوع کرونا در اکتبر گذشته (مهر ماه) ۲۰۴۵ سالن سینما در فرانسه تاکنون بسته مانده بودند.

بازگشایی سینماها با رعایت پروتکل‌های کووید صورت گرفته و سینماها با ظرفیت ۳۵ درصد شروع به کار کردند. با فروش ۳۰۵ هزار بلیت برای روز چهارشنبه که اولین روز شروع به کار سینماها بود، بیشترین اقبال به سینما در اولین روز بازگشایی در اروپا، در فرانسه صورت گرفت. این رقم برابر با فروش در چنین روزی از سال ۲۰۱۹ بود که «جان ویک: فصل ۴» و «علاء‌الدین» راهی سینماها شده بودند.

سینماهای فرانسه در تابستان ۲۰۲۰ پس از اولین موج کووید با اکران «تنت» کریستوفر نولان شروع به کار کرده بودند تا مردم را ترغیب به بازگشت به سینما کنند اما بازگشت مجدد فقط به مدد یک فیلم مشهور هالیوودی شروع نشده و به جای آن طیف وسیعی از فیلم‌ها راهی سینماها شدند.

۲ فیلمی که در روز اول بازگشایی سینماها بیشترین اقبال از آنها به عمل آمد، «دیو کش: قطار موگن» فیلم انیمیشن ژاپنی و فیلم ترکیبی انیمیشن –زنده «تام و جری» بودند. پس از آن «آرواره‌ها» ساخته کوئنتین دوپیو و «سفر آخر پل دبلیو.آر» ساخته رومن کوئیرو از سینمای فرانسه جای داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین