کد خبر: ۷۱۰۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

اولین واکنش اصلاح طلبان به ردصلاحیت همه کاندیداهای نهاد اجماع ساز

زهرا شجاعی ضمن ابراز تأسف از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، گفت: این دوره از انتخابات با توجه به فضای یأس و ناامیدی که در گذشته حاکم بود، انتظار می‌رفت تدبیر، مصلحت اندیشی و دقت در شرایط کشور و اهمیت دادن به مسأله مشارکت بالای مردم در روند تأیید صلاحیت مدنظر قرار بگیرد.
اولین واکنش اصلاح طلبان به ردصلاحیت همه کاندیداهای نهاد اجماع ساز
آفتاب‌‌نیوز :

شجاعی گفت: البته ما به هیچ وجه انتظار نداریم و درخواست نمی‌کنیم که معیارها و ملاک‌های اصلی قانون اساسی لحاظ نشود اما با لحاظ همان معیارها انتظار می‌رفت که شاهد تنوع سلایق سیاسی در بین تایید صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان باشیم.

وی بیان کرد: متأسفانه حتی یک نفر هم از کاندیدای اصلاح‌طلبان مورد تایید قرار نگرفته و به نظر می‌رسد که ضرورتی به مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات احساس نشده و این با معیار و مقیاسی که مقام معظم رهبری فرمودند، تناقض دارد.

شجاعی ادامه داد: ما منتظر هستیم که در جلسه جبهه اصلاحات ایران تصمیمات نهایی برای فعالیت انتخاباتی گرفته شود و من فکر می‌کنم که به طور روشن حقوق شهروندی و حق مشارکت در انتخابات به گونه‌ای از جناح‌های مختلف سیاسی سلب شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ترکیبی که شاهد هستیم، ترکیب قابل تأملی است، گفت: اگر نیروها، اشخاص مجرب و مدیران سیاسی تأیید صلاحیت می‌شدند، رقابت در انتخابات را شاهد بودیم. اینکه به گونه‌ای زمینه فراهم شده است که نتیجه انتخابات مشخص است، ما را به یاد روزهای قبل از دوره اصلاحات می‌اندازد. البته لازم به ذکر است که در این دوره اتفاق خوبی که افتاد این بود مسأله تفسیر تلویحی از رجال که زنان را نیز در بر می‌گرفت، ارائه شد و گام مثبتی بود. پیش‌بینی من نیز عدم احراز صلاحیت بود اما آنچه حائز اهمیت است گام رو به جلوی ما برای مشارکت زنان در انتخابات بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به شورای نگهبان اعتراض خواهید کرد؟ گفت: ما تابع تصمیم جمعی جبهه اصلاحات ایران هستیم و احتمالاً به صورت دسته جمعی اعتراض خواهیم کرد گرچه به دریافت پاسخ قانع کننده از سوی شورای نگهبان خوش بین نیستیم اما در مجموع براساس تصمیم جبهه اصلاحات باید اقدام کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین