کد خبر: ۷۱۰۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

اردن سفیر اسرائیل را احضار کرد

وزارت خارجه اردن روز سه شنبه سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را در اعتراض به بازداشت دو شهروند اردنی در فلسطین اشغالی احضار کرد.
اردن سفیر اسرائیل را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه اردن افزوده است: امان از سفیر اسرائیل خواسته تا مقام های اسرائیلی دو شهروند اردنی را فورا آزاد کنند.

به گزارش روزنامه الدستور، وزارت خارجه اردن ضمن بیان اینکه از طریق سفارت این کشور در تل آویو پیگیر وضعیت اردنی های بازداشت شده است، بر لزوم احترام اسرائیل به تمامی حقوق قانونی و انسانی شهروندان بازداشت شده تأکید کرده است.

ضیف الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن در این رابطه گفت: وزارت خارجه همچنین مخالفت اردن را با نقض حقوق فلسطینیان در قدس و هتک حرمت مسجد الاقصی را به سفیر اسرائیل ابلاغ کرده است.

وی افزود: این وزارتخانه مخالفت اردن را با نقض حقوق مردم محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی به سفیر اسرائیل اعلام و آوارگی آنها را اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی عنوان کرده است که نقض قوانین بین المللی و حقوق بشری است.

اراضی اشغالی فلسطینی طی هفته های اخیر شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان بوده است. در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی نیز ناآرامی ها و درگیری های بسیاری روی داده است.

در پی حملات صهیونیست ها به فلسطینی ها در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت خود قرار دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین