کد خبر: ۷۱۱۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

افزایش ضرب و شتم قرق‌بانان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بابیان اینکه طی دو سال گذشته تعرض به منابع طبیعی با ضرب و شتم قرق‌بانان فزونی داشته است، گفت: وضعیت قرقبان‌ها نسبت به وسعت جغرافیایی مناسب نیست.
افزایش ضرب و شتم قرق‌بانان
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی عباس نژاد در گفتگویی ضمن بیان اینکه پیگیری وضعیت ولی نادری قرقبان آسیب‌دیده کالپوش میامی با عیادت از وی در حال انجام است، ابراز داشت: درهرحال بحث تعرض به عرصه منابع طبیعی و تخلفاتی که در این زمینه وجود دارد اگر نیرو بخواهد مقاومت کند افراد جسور قانون‌گریز با آن‌ها درگیر شده و مشکلات و آسیب برای این افراد ایجاد می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه طی دو سال گذشته موارد بسیاری از این قبیل در سطح کشور گزارش‌شده است، افزود: در این مورد متخلف بی‌رحمانه‌تر با نیروی قرق‌بان برخورد و ایشان را مورد ضرب و شتم قرار داده که امیدواریم مشکلی برای پای این قرقبان ایجاد نشود و به‌زودی از بیمارستان مرخص شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پاسخ به این پرسش که وضعیت قرقبان‌های کشور و کمیت شان نسبت به وسعت جغرافیایی که تحت پوشش‌دارند، چگونه است، ابراز داشت: اگر بخواهیم پوشش صددرصدی جامعه را داشته باشیم باید امکانات تکنولوژی روز و نیرویی افزایش یابد که با توجه به اعتبارات و وضعیت اقتصادی مقدور نیست.

عباس نژاد بابیان اینکه در سطح کشور حدود شش هزار نیروی قرقبان مشغول فعالیت هستند، در ادامه تصریح کرد: کوشیدیم تا از همین نیروهای موجود در حد توان و اکثریت برای پوشش مناطق استفاده کنیم و این کمبود را با تلاش هر چه بیشتر قرقبانان پوشش دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه پیش‌بینی‌هایی برای حمایت‌های حقوقی و غیره قربانانان در نظر گرفته‌شده است، افزود: نیروهای رسمی و پلیس با ضابطه تحت حمایت‌های قانونی هستند اما نیروهای شرکتی که از طریق قرارداد حفاظتی به‌کارگیری می‌شوند و خود شرکت موظف به بیمه و حمایت‌های قضائی و ضابطه‌ای این افراد است که ولی نادری قرقبان کالپوش از این دسته سوم این گروه‌ها بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین