کد خبر: ۷۱۱۱۵۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
آیت‌الله اراکی گفته "یک رئیس‌جمهور تحولگرا، جهادی و مخلص و میدانی می‌خواهیم"

عضو مجلس خبرگان رهبری: مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان دیگر مخالفت با آن مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است.
عضو مجلس خبرگان رهبری: مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله محسن اراکی امروز در جمع دانشجویان افسری و پاسداری سپاه علویون قم با بیان اینکه معنای اصلی انتخابات اعلام فرمانبرداری از نظام تشکیلات الهی است اظهار کرد: در رأس این تشکیلات رسول اکرم محمد مصطفی (ص) و بعد از رسول خدا در عصر ما امام زمان (عج) که از سوی حضرت ولی عصر (عج) هم ولی فقیه قرار دارد.

وی با اذعان به اینکه معنای انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند که ما فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستیم و برای کمک به آن فرمانروای فعلی ما که ولی فقیه است یک بازوی اجرایی خوبی می‌خواهیم انتخاب کنیم تصریح کرد: ان‌شاءالله یک انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم داشته باشیم چراکه یک رئیس جمهور تحولگرا و جهادی و مخلص و میدانی می خواهیم و امیدواریم مردم یک «مرد میدان» را انتخاب کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به تفاوت نظام های الهی و غیرالهی گفت: یکی از تفاوت های دولت الهی با دولت های غربی و سکولار این است که در نظام غیر الهی کار حاکم و فرمانروا این است که مردم با همان وضعیت موجود اداره و مدیریت می‌کند اما در نظام الهی علاوه بر این آنچه وظیفه مدیریت جامعه بوده بالا بردن جامعه است؛ یعنی باید جامعه را رشد و ترقی بدهد و تربیت کند و وظیفه تربیت جامعه بر عهده اوست؛ با این فرض ما فرمانروایان الهی را هادیان به سوی پیشرفت و مقامات بالا می دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس جمهور در انتخابات پیش رو تصریح کرد: ما امروز در انتخابات پیش‌رو نیاز به یک بازوی اجرائی توانمند در مدیریت کشور و رفع نیاز مردم ومشکلات مردم داریم و هم یک بازوی اجرائی برای رهبری می خواهیم که هادی باشد و مردم از او اخلاق یاد بگیرند، عامه مردم از او سبک زندگی بیاموزند و خود رئیس جمهور باید در رأس اخلاق های خوب باشد و مردم از او تواضع ببینند.

وی در خصوص حاشیه های ایجاد شده در راستای تضعیف نهادهای رسمی و قانونی کشور گفت: اگر حرفی نهادهای مقدس این جامعه را تضعیف کند مثل نهاد بسیج و سپاه، این خیانت به ملت و خلاف شرع است؛ کسی که می خواهد رئیس جمهور باشد نباید کسی باشد که این نهاد ها را تضعیف کند.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به نقش قوه قضائیه در جلوگیری از فساد و تخلف خاطرنشان کرد: اگر قوه قضائیه مقتدری نداشته باشیم عناصر فاسد جامعه را می خورند و نابود می کنند، جامعه باید از قوه قضائیه بترسد و ما باید قوه قضائیه ای داشته باشیم که در سایه آن متخلفان ترس داشته باشند و در کنار آن مردم عادی احساس امنیت کنند. اگر کسی قوه قضائیه را تضعیف کند این صد در صد خواسته دشمن ملت ماست.

وی در پایان سخنان خود به نقش و اهمیت شورای نگهبان پرداخته و افزود: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است ومخالفت با قانون به ضرر جامعه بوده واگر قانون تضعیف شد مجرمین زیاد می شوند و یقین بدانید کسانی که قانون را تضعیف می کنند در تقویت مجرمان و تبهکاران تأثیر دارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تضعیف قانون به نفع دشمن است و شورای نگهبان تضمین قانونی بودن نهاد هاست؛ این نهاد تضمین کننده سلامت مجری و قانون گذاری است و افراد شورای نگهبان افتخارات کشور هستند. بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان دیگر مخالفت با آن مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
2
68
مخالفت شورای نگهبان با مشارکت حداکثری مردم درانتخابات چه معنایی دارد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
2
70
...مشكلات كشور هم از همين مسئله منشا ميگيرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
1
10
لطفا افتاب تو دیگر نظرات راسانسور نکن
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
سانسور، جزیی از ذات آزادی دوم خردادی است.
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
6
از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
2
چرخ گردون گر دو روزی بر مراد مردم ایران نگشت ...... دائما یکسان نباشد حال دوران .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین