کد خبر: ۷۱۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۷

پرشیا خودرو، عضوی کوچک درخانواده بزرگ BMW

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همه امور پرشیا خودرو که نمایندگی انحصاری بی ام دبلیو درایران است، از امور فنی تا پرسنلی و غیره مطابق استانداردهای جهانی این کمپانی است. اما ما در آغاز این راه هستیم و تا نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

کامشاد کوشان مدیر توسعه تجارت و بازارسازی پرشیا خودرونماینده انحصاری BMW درایران طی گفتگویی با خبرنگار اقتصاد و صنعت آفتاب گفت: هم اکنون کلیه امور فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو که نماینده انحصاری کمپانی بی ام دبلیو در ایران میباشد، در کیلومتر 5 جاده قدیم کرج متمرکز شده است.

از آنجا که تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو در حال نوسازی و تغییرات است، کوشان آنرا به یک هواپیمای بوئینگ 747 تشبیه میکند که باید ضمن پرواز مسافر سوار و پیاده کرده و سایر خدمات لازم را نیز ارائه دهد.

کوشان میگوید:"ما در تعمیرگاه مرکزی باید کاملا مطابق استانداردهای کمپانی مرکزی عمل کنیم. از جنس و رنگ سرامیک کف سالنهای مختلف گرفته تا کلیه تجهیزات فنی و حتی چیدمان بخشها فنی و اداری و سایر امور. در اینجا کلیه سخت افزارها و نرم افزارها تحت استانداردهای جهانی BMW قرار دارد.

حتی ساختمان و نحوه چینش آنها از دفاتر اداری تا رستوران مطابق استانداردهای علمی و ثابت شده است. از همین رو مکانیک های ما نیز در این تعمیرگاه باید کاملا به زبان انگلیسی مسلط باشند تا بتوانند متون فنی مربوطه را از شبکه کامپیوتری و کتابهای راهنمای فنی BMW استخراج کرده و بکار گیرند."

وی افزود:" مهندسین و پرسنل فنی میتوانند اطلاعات لازم را از شبکه کامپیوتری که مستقیما به سرورهای کمپانی مادر در آلمان متصل است و باید مهندسین و پرسنل فنی اطلاعات لازم را از آن کسب کنند. به همین منظور ما برای آموزش و تربیت پرسنل فنی خود در رده های مختلف هر روز ساعاتی را به کلاسهای آموزش فنی و حتی زبان انگلیسی اختصاص میدهیم. همچنین بطور متوالی مهندسین آلمانی برای آموزش افراد فنی به ایران می آیند تا برنحوه کار و مهارت آنها نظارت کرده و کلاسهای آموزش فنی را نیز در همین محل برگزار کنند."

کوشان می گوید هم اکنون نیز 2 مهندس آلمانی و یک نفر تکنسین سوری که دارای لایسنس BMW است برای همین منظور در تهران حضور دارند.
او یادآور میشود که این افراد در فواصل مختلف سال به تهران می آیند تا فرایند آموزش و خدمات پس از فروش BMW را کامل کنند.

مدیر توسعه تجارت و بازارسازی پرشیا خودرو ادامه داد:" بخشی از پروسه آموزش مهندسین مکانیک و پرسنل فنی نیز در امارات متحده عربی صورت میگیرد که مرکز BMW در خاورمیانه است. همچنین امتحانات فنی و حرفه ای لازم و ارائه گواهی های فنی به افراد نیز در دبی انجام میشود. به همین خاطر پرسنل فنی ما بطور مداوم برای گذراندن این دوره ها به دبی اعزام میشوند."

کوشان در ادامه این گفتگو افزود:" علاوه بر مکانیک ها و پرسنل فنی، ما مطابق استانداردها و معیارهای BMW به آموزش بازاریاب ها و فروشندگان خود نیز میپردازیم. در این کمپانی جهانی حتی نحوه قرار گرفتن اتومبیل ها در نمایشگاه نیز الگو و استاندارد خاص خود را دارد. 

به همین منظور کنفرانس های بازاریابی برای بازاریاب های BMW برگزار میشود تا مدلهای جدید ماشین های ارائه شده و خصوصیات فنی و کیفی آنها را بیاموزند. همچنین برای تیم فروشندگان نیز سالانه 6 کلاس آموزش در شش مقطع جداگانه برگزار میشود که فروشندگان پس از گذراندن هر دوره باید امتحان بدهند و گواهینامه مخصوص آنرا اخذ کنند. هدف از همه این تلاش ها آنست که مشتری ما کاملا احساس کند در فضای واحد خانواده BMW قراردارد و علاوه بر استفاده از خدمات، احساس امنیت و آرامش خاطر نیز داشته باشد."

وی گفت که فروشندگان در این کلاسها دوره های مختلف فروش محصولات BMW را از نظر فنی، مهارت فورش و روانشناسی مشتریان می آموزند. این دوره ها و مدارک بین المللی و استاندارد هستند و افرادی که گواهینامه های مربوطه را اخذ کنند، در همه کشورها میتوانند براحتی کار کنند. حتی در شرکتهای دیگری مانند بنز که بعضا پرسنل آموزش دیده ما را جذب میکند.

کوشان تاکید کرد از آنجا که پرشیا خودرو عضو تازه وارد به خانواده بزرگ BMW است همه پرسنل آن در حال آموزش دیدن و کسب مهارتهای لازم هستند. 

وی گفت:" ما کاملا در ابتدای راه هستیم و باید بتوانیم استانداردهای لازم را پیاده کنیم. ملاک موفقیت ما هم در این راه ارتقا کیفیت خدمات پس از فروش، کاهش شکایات و انتقادات مشتریان است. زیرا اعتقاد داریم حق کاملا با مشتری است. برای بررسی این مورد نیز هم ما و هم کمپانی BMW در آلمان از مشتریان نظرسنجی کرده و اطلاعات بدست آمده دائما مقایسه میشود."

کوشان افزود:" استراتژی ما در بخش خدمات رسانی، آنست که خدمات باید در دسترس مشتریان باشد. به همین خاطر مکان فعلی را انتخاب کرده ایم که از نظر راههای مواصلاتی مناسب بوده و بسادگی در دسترس باشد. محل فعلی ما 15 هزار مترمربع وسعت دارد که این عدد میتواند نگرش و اهمیت ما نسبت به خدمات پس از فروش را بخوبی نشان دهد. البته ممکن است طی سالهای آتی در داخل شهر تهران چند تعمیرگاه سبک برای خدمات محدود ایجاد شود. اما مرکز اصلی مکان فعلی ما خواهد بود."

وی ادامه داد:" درعین حال مراکز فروش را در سطح شهر گسترده خواهد بود. یکی از آنها نیز بزودی در خیابان گل نبی نزدیک به حسینیه ارشاد افتتاح خواهد شد."

او گفت:" ما مدیران خود در رده های مختلف را نیز مطابق استانداردهای کمپانی BMW و تحت نظر مرکز آن در خاورمیانه انتخاب میکنیم. همه مدیران میانی و ارشد پرشیا خودرو باید دارای مدارک تحصیلی معتبر، کواهینامه های مهارتی و سوابق کاری در سطح بین المللی باشند. به همین خاطر ما سعی در جذب بهترین نفرات در ایران کرده ایم. مدیران ما جزو تاپ ترین و نفرات هستند و تجارب بسیار خوبی در این صنعت دارند."

کوشان یاد آور شد که تا پایان سال جاری در برخی از شهرستانها مانند شیراز، مشهد، بابل و تبریز مراکز فروش دائر خواهد شد. سال آینده نیز در شهرهای اصفهان، همدان و محمودآباد مراکز فروش BMWراه اندازی میشوند.

وی گفت:" البته از جمله شرایط ما برای تاسیس مراکز فروش در شهرستانها، تربیت پرسنل فروش بوده است که باید شرکای ما حداقلی از شرایط لازم را برای پرسنل خود فراهم کنند. در حال حاضر مراکز فروش در شهرستانها بصورت مشارکت با نمایشگاه های معتبر میباشد."

کوشان در خصوص نحوه خدمات پس از فروش در شهرستانها نیز گفت:" خدمات پس از فروش در شهرستانها متناسب با فروش است. درحال حاضر نمایندگی های فروش بسته به فروش خود و نیاز مشتریان، آنها را سازماندهی میکنند و باتوجه به مسائل فنی دو هفته یکبار یا ماهی یکبار تکنسین های ما به شهرستانها رفته و خدمات فنی مورد نیاز را ارائه میدهند. درحال حاضر خدمات پروازی ما در شیراز و مشهد به همین صورت انجام میشود. البته لازم بذکراست که اتومبیل های ما اغلب نو بوده و نیاز به تعمیرات سنگین ندارند. بلکه برخی ایرادات کوچک ممکن است بروز کند که با این نحوه خدمات رسانی برطرف میشود."

وی افزود:" هر زمان که تعداد اتومبیل های فروخته شده ما در یک شهرستان به 300 تا 500 دستگاه برسد ما اقدام به احداث تعمیرگاه ثابت و متمرکز خواهیم کرد که البته باید مطابق استاندارد های BMW باشد."

او درخصوص برنامه های آتی پرشیا خودرو در زمینه خدمات پس از فروش گفت:" ما قصد داریم طی 3 سال آینده مکان دیگری را که 30 هزار مترمربع وسعت خواهد داشت، بعنوان تعمیر گاه مرکزی و مرکز خدمات پس از فروش انتخاب کنیم. زیرا باید متناسب با توسعه فروش محصولات BMW، قدرت و کیفیت پاسخ گویی به خدمات پس از فروش را نیز افزایش دهیم."

وی درخاتمه تاکید کرد؛ ثابت شده است که اتومبیل ما بهترین اتومبیل دنیاست. اما ما درایران ادعای ارائه بهترین خدمات پس از فروش به مشتریان خود را نداریم. درحال حاضر با توجه به امکانات فنی و پرسنلی موجود تلاش میکنیم که هر روز بهتر باشیم. و امیدواریم بتوانیم حداکثر کیفیت و رضایت مشتریان را در فروش و خدمات پس از آن در اسرع وقت فراهم کنیم.

همچنین علي رحيمي مديرعامل پرشيا خودرو درجمع خبرنگاران گفت تبصره هاي گوناگون و عوارض فراوان واردات خودرو علاوه بر تعرفه 90 درصدي، باعث افزایش قیمت خودرو میگردد. 

وی در جمع خبرنگاران افزود: ما خواهان شفاف سازي قيمت ها و تعرفه واردات خودرو هستيم و از مسئولان درخواست مي كنيم كه اگر قرار است تعرفه ها و عوارض واردات خودروي خارجي را افزايش دهند با يك بار افزايش تكليف را روشن سازند تا بدانيم دقيقا چه مبلغي را باید بپردازيم. 

وي درخصوص قيمت خودروهاي وارداتي ب.ام.و در ايران نيز گفت: قيمت خودرو را ما تعيين نمي كنيم و براساس اعلام شركت توليد كننده خودرو ، شركت پرشيا خودرو به عنوان نماينده انحصاري اين شركت در ايران ما تنها مجاز به 7 درصد سود هستيم و مي بايست تا سقف سود اعلام شده خودرو ها را در ايران به فروش برسانيم. 

وي ادامه داد:هزينه آماده سازي هر خودرو در ايران حدود 200 تا 250 يورو است و هزينه هاي گمرك،حمل خودروو عوارض هاي رسمي نيز به مبلغ قطعي اعلام شده خودرو از سوي سازنده اعلام ميشود و اين قيمت در سراسر دنيا ثابت است.
وي تصريح كرد: قيمت خودرو ب.ام و در ايران از 60 تا 200 ميليون تومان است و در حال حاضر مدل هاي سري 3 سري 5 و x3 پر فروشترين مدل هاي اين خودرو آلماني است. 

وي همچنين اعلام كرد: سال آينده براي واردات 3 تا 4 هزار دستگاه خودرو ب.ام .و به ايران برنامه ريزي شده است كه فكر مي كنيم پاسخگوي تقاضاي موجود باشد و اگر بازار تقاضاي بيشتري داشته باشد اين تعداد افزايش خواهد يافت.
وي افزود: تا كنون 1500 دستگاه خودرو سري 5 ب.ام.و در ايران به فروش رفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اکبر محمدی
|
Luxembourg
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
سلام.شما کاراموز هم قبول میکنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین