کد خبر: ۷۱۱۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

حریق گسترده در کارگاه شارژ و نگهداری سیلندر در تهرانپارس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده در یک مغازه شارژ و نگهداری سیلندرهای گاز مایع خبر داد.
حریق گسترده در کارگاه شارژ و نگهداری سیلندر در تهرانپارس
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده در یک مغازه شارژ و نگهداری سیلندرهای گاز مایع خبر داد.

در این باره اظهار کرد: ساعت ٢١:٢۴ دقیقه شب جاری یک مورد آتش‌سوزی در یک مغازه نگهداری و شارژ کپسول‌های گاز مایع، در تهرانپارس، خیابان ٢١٢ شرقی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: پس از حضور دو ایستگاه آتش‌نشانی در محل، مشاهده شد در یک مغازه حریق رخ داده است. در این مغازه که ٢۵ متر وسعت داشت انواع سیلندرهای گاز پیک‌نیکی و ١١ کیلویی در حجم زیاد نگهداری می‌شد. مغازه کاملا شعله‌ور بود و آتش از درِ مغازه به بیرون می‌زد. آتش به حدی بود که سیم برق بالای سر این مغازه و درخت مقابلش شعله‌ور شده بود. خوشبختانه این مغازه یک طبقه بود اما اگر داخل ساختمان مسکونی واقع شده بود حتما تهدید جدی برای ساکنان ایجاد می‌شد.

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل عملیات را آغاز کردند و در همان وضعیت که خطر انفجار سیلندرهای گاز نیز وجود داشت حریق را تحت کنترل درآوردند. آتش‌نشانان پس از خاموش‌شدن حریق سیلندرهای گاز را جابه‌جا کردند و در مجموع حدود ٢٢٠ یا ٢٣٠ عدد سیلندر گاز ١١ کیلویی و پیک‌نیکی‌ از محل خارج شد. این تعداد برای نگهداری در یک مغازه بسیار زیاد است. این محل شاید انبار نگهداری بوده و حتما شارژ سیلندر هم در این محل انجام می‌شده است.

ملکی با تاکید بر خطرناک‌بودن نگهداری این تعداد سیلندر در یک مغازه که در محله مسکونی واقع شده است، گفت: با عملیات به موقع آتش‌نشانان حریق به مغازه و ساختمان‌های اطراف سرایت نکرد. در حال حاضر مدت زیادی است که آتش خاموش شده و نیروها در حال ایمن‌سازی محل هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین