کد خبر: ۷۱۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

گیاهی که برای دستگاه گوارش به شدت معجزه می‌کند

گیاه گل زرد یا گل زرد خلخال دارای خواص درمانی مختلفی است و گلبرگ‌های آن را می‌توان به عنوان خوراکی مصرف کرد، زیرا دارای آثار مفیدی برای دستگاه گوارش است.
گیاهی که برای دستگاه گوارش به شدت معجزه می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

گیاه گل زرد معروف به گل زرد خلخال یکی از گیاهان دارویی بومی ایران است که دارای گل‌ها زرد رنگ گوچک بوده که به تخم آن قاصد گفته می‌شود. این گیاه در مناطق کوهستانی کشور به ویژه در منطقه خلخال مشاهده شده می‌شود و قابلیت پرورش و تکثیر در مناطق کوهستانی را دارد و با توجه به خواص درمانی فراوان می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های کارآفرینی و کسب درآمد در مناطق روستایی کوهستان‌های کشور محسوب شود.

این گل در شهرستان فریدن نیز به وفور مشاهده می‌شود و نام محلی گل زرد در این منطقه از کشورمان، ساری گول است و مردم محلی آن را به این نام می‌شناسند. همچنین در مناطقی دیگری نظیر تویسرکان، الیگودرز و سلسله نیز مشاهده می‌شود.

زمان گل دهی درختچه‌های گل زرد از اوایل خرداد آغاز می‌شود و پرورش دهندگان این گل بهترین زمان برداشت و جمع آوری گل را نیمه دوم خرداد ماه اعلام می‌کنند.

گیاه گل زرد یا گل زرد خلخال دارای خواص درمانی مختلفی بوده که در این بخش سعی داریم به آن بپردازیم.

خواص درمانی گل زرد
این گل دارای خواص درمانی مختلفی بوده و می‌توان به خواص دارویی آن در درمان سردی، دل پیچه، دل درد، یبوست، ورم روده و تسکین اعصاب اشاره کرد.

قسمت‌های مورد استفاده دارویی این گیاه، گل و برگ‌های این گیاه است که به صورت خام و خشک دم کرده قابل مصرف بوده، ولی اهالی گل برگ‌های این گل را پس از جمع آوری به صورت دم کرده مصرف می‌کنند. گلبرگ‌های این گیاه را می‌توان به عنوان خوراکی مصرف کرد، زیرا دارای اثرات مفیدی برای دستگاه گوارش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین