کد خبر: ۷۱۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

رییسی: مشکل تورم با رونق تولید برطرف می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل تورم با رونق تولید برطرف می‌شود، تاکید کرد: آنچه مرا وادار به حضور در عرصه انتخابات کرد وضعیت اقتصادی، شرایط بازار و رنج و مشکلات مردم بود.
رییسی: مشکل تورم با رونق تولید برطرف می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی که در رادیو اقتصاد حضور یافته بود با تشریح برنامه های خود اظهار کرد: آنچه مرا وادار به حضور در عرصه انتخابات کرد وضعیت اقتصادی، شرایط نابسامان بازار و رنج و مشکلات مردم بود. من در جایگاهی بودم که شاهد نارسایی و مصادیق فساد اقتصادی بودم.

وی با بیان اینکه شرایط می‌توانست در دولت طوری پیش برود که شاهد این فسادها نباشیم، افزود: هر کسی بخواهد در مسوولیت اجرایی کشور باشد باید اطلاعات کاملی نسبت به وضعیت اقتصادی و مردم داشته باشد. البته این به معنای آن نیست که من خدمات دولت‌های قبل را انکار می‌کنم بالاخره آن‌ها هم زحماتی کشیدند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما ناگریز به ایجاد تحول هستیم و مردم باید احساس کنند تغییر اتفاق افتاده است، مسوول دولتی باید درک درستی از ریشه مشکلات داشته باشد و اقداماتش همراه با فوریت و بدون شتاب‌زدگی باشد.

رییسی ادامه داد: ما در دهه نود شاهد وضعیت نا به سامان اقتصادی بودیم در این مدت قیمت خودرو هفت برابر، مسکن هفت برابر، گوشت چهار برابر شد و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد علاوه بر این عدم استفاده از کالاهای اساسی باعث مشکلات درمانی مردم شده است دولت باید بین هزینه‌ها و درآمد مردم توازن ایجاد کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کنترل تورم و گرانی، تامین مسکن و هزینه سلام را سه برنامه اصلی خود عنوان کرد و در خصوص کنترل تورم گفت: امکان کنترل گرانی وجود دارد باید خلق پول را کنترل کرد این میزان نقدینگی به هر سو برود بنیان کن است نقدینگی تنها زمانی موفق است که به سمت تولید برود.

وی با بیان اینکه استقراض دولت از شبکه بانکی باید به حداقل برسد،یادآورشد: بی‌انضباطی و پرهزینه بودن اداره دولت باید کاهش یابد. در این زمینه برنامه ای که داریم نرخ تورم را کاهش می‌دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: ما در دولت مردمی معتقدیم کارها باید به مردم واگذار شود اگر نظارت دولت در این بخش ها فعال شود دست سوداگران کوتاه می‌شود.

رییسی با بیان اینکه جلوی تصمیمات خلق الساعه را گرفت، اظهار داشت: مساله تورم و تولید با هم ارتباط جدی دارند باید مساله تولید را رونق دهیم تا مشکل تورم حل شود.

باید قاچاق را برای قاچاقچیان پرهزینه کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد واردات بی رویه کالا گفت: برخی واردات کالاها با مجوز است یعنی دولت رسما اجازه می‌دهد کالای تولید داخل از خارج وارد شود که باید جلوی این موضوع گرفته شود. امروز واردات قاچاق بازار را مختل کرده است.

وی با تاکید براینکه باید قاچاق را برای قاچاقچی پرهزینه کنیم،گفت: امروز واردات بی‌رویه با مجوز مردم را عصبانی کرده است و ما بنا داریم ریشه‌های قاچاق و فساد را بخشکانیم.

رییسی درباره برنامه‌اش درباره بازگرداندن رونق و تولید به واحدهای تولیدی گفت: ما برای گردش واحدها باید تامین نقدینگی کنیم. علاوه بر این باید برای آن‌ها تامین بازار کنیم و در این راستا دیپلماسی اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: وزارت خارجه باید بخش دیپلماسی اقتصادی را فعال کند، فضای کسب و کار بهبود یابد و موانع تولیدزرفع شود. در این زمینه یکی از موانع تولید بروکراسی اداری است باید موانع تولید را با نگاه کارآفرین برطرف کنیم.

وی درباره ارتباط با کشورهای منطقه گفت: هم اکنون سهم صادرات ما در کشورهای منطقه ۳ درصد است که این رقم می‌تواند دو برابر شود، انتخاب سفیران ما در کشورهای دیگر باید با نگاه شایسته سالاری باشد نه اینکه فلان وزیر یا نماینده کارش تمام شد برای سفارت اعزام کنیم. ما به مساله شایسته سالاری نگاه ویژه داریم.

رییسی با بیان اینکه همه باید احساس امنیت کنند، اظهار کرد: محور ما در انتخاب، ابقا و جایگزین کردن افراد مساله جناحی نیست بلکه شایسته سالاری است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین