جلوههای بصری قوی به بازاریابی و کمپینهای تبلیغاتی کمک میکند. یک تصویر میتواند هزار کلمه با ارزش فراوانی برای یادآوری بیان کند. تصاویر گیرا میتوانند بهتر از یک خط برچسب جذب کنند، نشانههای بصری و جزئیات بیشتری ارائه دهند که قابل مشاهده و درک باشد. همه چیز در مورد خلاق بودن است. خلاقیت واقعاً مرز ندارد، ترکیبهای مختلف فرصتهایی را برای بهترین تصاویر ارائه میدهد. در اینجا نحوه افزایش فروش با تصاویر خلاقانه از محصولات خود آورده شده است.
عکاسی این امکان را به مشاغل میدهد که جزئیات ظریف محصولات را به نمایش بگذارند. این اهمیت بالایی برای مشتریان دارد، زیرا آنها نیاز به مشاهده و کیفیت نهایی محصولات ارائه شده به صورت آنلاین را دارند. به عنوان مثال، یک لیوان قهوه ساده، که با نور و پس زمینه مناسب عکاسی شود، کیفیتی از برجستگی محصول را نشان میدهد و تمایل را در ذهن خریدار برای افزودن آن به سبد خرید ایجاد میکند.
یک کیف چرمی واقعی را بر روی صخرهای کوچک در کنار نهر کوچکی از آب شفاف که به آرامی جریان دارد، تصور کنید. این کیف ویژگیهای بسیاری را در یک قاب به تصویر میکشد. این از طریق تصاویر نشان میدهد که کیفیت کیف چرمی را در آب و هوای مختلف مشاهده کنید. کنتراست و پس زمینه مناسب باعث میشود محصولات جالب به نظر برسند. این را با یک زمینه سفید و بدون روح الهام بخش مقایسه کنید تا تفاوت را درک کنید. با این حال، لازم به ذکر است که سایتهای فروشگاهی عموماً بر زمینه سفید محصولات تاکید دارند.
همه وبسایتها درباره تصاویر گویا هستند. بینندگان مصرفکنندگان بالقوهای هستند که معمولاً فقط تصاویر یک وبسایت را مرور میکنند. اگر تصاویر برای ذهن جذاب یا گیجکننده نباشند، محبوبیت خود را از دست میدهند. تنها در صورتی که تصاویر چشمگیر باشند، مشتریان به طور خودکار علاقه خود را به وبسایت نشان میدهند و در آن مدتها باقی میمانند. استفاده از تصاویری که به طور حرفهای گرفته شده اند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند به این امر سریعتر کمک میکند. اگر این وب سایت یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی است، این تصاویر اختصاصی، فروش وب سایت و همچنین محبوبیت نام تجاری را افزایش میدهد. همچنین رتبه یا همان رنک شما شما را در نتایج موتور جستجوی گوگل افزایش میدهد و وب سایت را در جایگاه برتر قرار میدهد. هنگامی که تعدادی از محصولات باید با هم در یک صفحه وب سایت نمایش داده شوند، هر تصویری باید ظاهر جادویی خود را داشته باشد تا مشتریان را جذب کند. عکاسی از محصولات به حل این مشکل کمک میکند.
انتظار میرود عکسهای محصولات و فهرست بندی شده در وب سایتها و سایتهای فروشگاهی هنگام بزرگنمایی وضوح بالایی را ارائه دهند. این تنها با اتکا به تجهیزات مناسب برای ثبت تصاویر با وضوح بالا حاصل میشود. بدون استثنا، مشتریانی که محصولات را به صورت آنلاین انتخاب میکنند، بدون در نظر گرفتن مارک و مدل، روی تصاویر محصول زوم میکنند؛ بنابراین ثبت تصاویری که امکان بزرگنمایی را دارند بسیار مهم است.
محصولات باید به طور ایده آل در زوایای مختلف تصویر شوند. خریداران به دنبال تصاویر واضح از محصولات در زوایای مختلف هستند. به عنوان مثال، نمای جلوی صندلی در مورد زاویه و عمق شیب بسیار کم است؛ بنابراین به دنبال زوایای مناسب باشید. اهمیت حفظ فاصله مساوی بین دوربین و محصولات بسیار مهم است. این به این دلیل است که دو تصویر متفاوت از یک محصول، از فواصل مختلف در واقع تصویری کج از محصول ارائه میدهند.
نور انتخاب شده برای عکاسی مهم است و هرگز نباید بر ظاهر محصول تأثیر بگذارد. برخی از محصولات وقتی در معرض انواع مختلف نور قرار میگیرند متفاوت به نظر میرسند. در حالی که این یک واقعیت است که جلوگیری از تغییر رنگ و بافت در حین عکاسی از طریق ضبط تصویر غیرممکن است، لازم است اطمینان حاصل شود که تصاویر گرفته شده تا حد امکان به سوژه اصلی نزدیک باشند.
فرمها و رنگها از نور ظاهر میشوند. مانند رنگ روی بوم، عکاسی در مورد کنتراست است و نور رسانهای است که تصاویر شما از آن ایجاد شده است. یک فلاش با همگام سازی با سرعت شاتر دوربین شما مانند ۱/۵۰ ثانیه کار میکند. شاتر تعیین میکند که چه مدت یک تصویر بر روی فیلم یا فایلهای دیجیتالی شما قرار میگیرد. هرچه شاتر بازتر باشد، نور بیشتری از آن گرفته میشود.
نوری که از یک فلاش ساطع میشود بسیار روشن است و میتواند نکات برجسته در سوژه شما را از بین ببرد. اغلب استفاده از پخش کننده نورهمراه با فلاش برای کاهش شدت مفید است. روش دیگر این است که فلاش را به سمت سطح بازتابنده دیگری مانند سقف یا دیوار سفید هدف قرار دهید و نور را به سوژه خود بازگردانید. از فلشها میتوان برای روشن کردن مناطق تاریک در پس زمینه نیز استفاده کرد.
مهمترین اشکال استفاده از فلاش در مقابل نورپردازی مداوم این است که تا زمانی که اگر سوژه ثابت نباشد برای شما مفید خواهد بود. به عنوان یک عکاس قابلیت حمل و راحتی یک فلاش میتواند با حذف تجهیزات سنگین از عکاسی شما بسیار مفید باشد؛ بنابراین، بسته به ماهیت پروژه، نورپردازی شما باید متناسب با آن انتخاب شود.
اما بسیاری از دوربینها دارای فلاش داخلی هستند که استفاده شما از آن را محدود میکند. توصیه میشود از یک دستگاه خارج از دوربین یا یک واحد قابل تنظیم که روی کانکتور دوربین شما نصب شده استفاده کنید. قیمتها بسیار متفاوت است، زیرا برخی از واحدها ویژگیهای بیشتری نسبت به سایرین ارائه میدهند مانند جبران نوردهی، قابلیت gradient و قابلیت چرخش. برخی حتی میتوانند به هم متصل شوند و چندین واحد به طور همزمان شات کنند و به شما این امکان را میدهد تا کنترل بیشتری روی سوژه خود داشته باشید.
به یاد داشته باشید که نور سایه ایجاد میکند. جداسازی سوژه از دیوارها برای از بین بردن سایهها ضروری است. برای غلبه بر فاصله درک شده از سوژه از دیوار، میتوانید از گزینههای لنز متناوب استفاده کنید.
عکاسی از محصولات یک جنبه حیاتی در تبلیغ محصولات است. اثبات شده است که تبلیغات بصری برای اکثر محصولات موثر است، زیرا در واقع به توضیحات کمی نیاز دارند.
شما عزیزان میتوانید برای دریافت اطلاعات آموزشی رایگان بیشتر به سایت مدرن طرح مراجعه نمایید، برخی از خدمات عکاسی ما عبارتند از: خدمات عکاسی صنعتی از کارخانجات و کلیه صنفهای مربوطه، عکاسی تبلیغاتی از محصولات برای وبسایتها، اینستاگرام و ...
برای مشاهده صدها نمونه تصویر تبلیغاتی و صنعتی دیگر بر روی عکاسی صنعتی کلیک کنید.
آدرس سایت: Moderntarh.com