کد خبر: ۷۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

احتمال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی

اندیشکده وابسته به کنگره آمریکا به نقل از مقام‌های این کشور از احتمال تحول جزئی در مذاکرات خلع سلاح اتمی بین واشنگتن و پیونگ ‌یانگ خبر داد.
احتمال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

یک اندیشکده وابسته به کنگره آمریکا پیش‌بینی کرده که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ازای گام‌های جزئی کره شمالی جهت خلع سلاح اتمی، روند مرحله‌ای کاهش جزئی تحریم‌ها را دنبال می‌کند.

به گزارش وبگاه «رادیو بین‌المللی کره جنوبی» بخش تحقیقات کنگره آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود این پیش بینی را ارائه کرده است. در این گزارش آمده که دولت بایدن ماه گذشته بررسی سیاست کره شمالی را به اتمام رسانده و اعلام کرده که رویکرد تنظیم شده وعملی را برای دیپلماسی با کره شمالی دنبال خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که به نظر می‌‌رسد در این رویکرد روند افزایشی ارائه کاهش بخشی از تحریم‌ها در ازای گام های جزئی برای خلع سلاح اتمی در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که با پیونگ‌یانگ تماس گرفته‌اند و حال نوبت تصمیم‌گیری آن‌هاست. دولت آمریکا توضیح نداده که چگونه این روش می تواند شمال را ترغیب کند تا پای میز مذاکره بیایند یا امتیاز دهند.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته پس از دیدار با «مون جائه این» همتای خود در کره جنوبی، شرط خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام کرد. بایدن گفت مشتاق است که پیونگ یانگ هم‌زمان با حرکت به سمت خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، گام‌هایی عمل‌گرایانه در راستای کاهش تنش بردارد

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه هر آنچه کره شمالی بخواهد به دست نخواهد آورد گفت، در صورتی قبول می‌کند با «کیم جونگ اون» رئیس این کشور پای میز مذاکره بنشیند که او پیش‌تر با خلع سلاح شبه‌جزیره کره موافقت کند.

مقام‌های پیونگ یانگ اما بارها گفته‌اند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین