کد خبر: ۷۱۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

تغییر الگوریتم اینستاگرام در واکنش به اتهام سانسور فلسطینیان

اینستاگرام تغییراتی صورت می دهد که ممکن است به اتهام سانسور در این سرویس اشتراک گذاری عکس پاسخ دهد.
تغییر الگوریتم اینستاگرام در واکنش به اتهام سانسور فلسطینیان
آفتاب‌‌نیوز :

پس از این که فلسطینی ها اینستاگرام را به سانسور محتوا متهم کردند، اینستاگرام در گفت و گو با روزنامه فایننشیال تایمز تایید کرد الگوریتم خود را تغییر می دهد تا رنکینگ پستهایی که در بخش استوری مجددا به اشتراک گذاشته شده اند، با خود پست اولیه برابر باشد.

یک سخنگوی فیس بوک – شرکت مادر اینستاگرام – به انگجت گفت: هیچ سانسور تعمدی وجود نداشته است و تغییر مذکور واکنش به مشکلات کلی مربوط به بازدید مطالبی است که مجددا هم رسانی می شوند و تنها مربوط به موضوع فلسطینی ها نمی شود.

این سخنگو گفت: شمار پستهایی که مجددا به اشتراک گذاشته می شوند افزایش پیدا کرده و تاثیر بزرگتر از حد انتظاری داشته و این مطلوب مردم نبوده و تجربه خوبی نبوده است. اینستاگرام همچنان می خواهد روی پستهای اوریجینال متمرکز شود اما به دنبال راههای دیگری برای برجسته کردن آنها مانند ابزارهای خلاقانه خواهد بود.

تغییر مذکور نگرانیها درباره سانسور را برطرف نمی کند. کاربران می گویند فیس بوک پستهایی را که در آنها واژه هایی مانند "شهادت" و "مقاومت" استفاده شده است را به بهانه تحریک به خشونت و با وجود عاری بودن محتوا از خشونت، نشان دار کرده و حتی پستها درباره مسجد الاقصی را که محل وقوع درگیریها بوده را به دلیل مرتبط کردن اشتباهی آن با گروه مسلحی که نام مشابهی داشته، حذف کرده است.

بر اساس گزارش انگجت، این اقدام اینستاگرام ممکن است اثرات قابل توجهی در نوع استوریهایی که در این پلتفرم مشاهده می شوند، داشته باشد. کاربران ممکن است محتوای مربوط به سوژه های داغ را بیشتر مشاهده کنند. اگر افراد اطلاعات نادرست را منتشر کنند این امر ممکن است مشکل ساز شود اما فیس بوک ظاهرا بر این باور است که رنکینگ برابر در نهایت به افراد بیشتری کمک خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین