کد خبر: ۷۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۲
هوجین‌تائو:

زمان اصلاح و نوآوری در چین فرا رسیده‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهوری خلق چین از اعضای حزب حاکم کمونیست خواسته‌است تا با ایجاد روحیه تغییر و نوآوری در خود امکان ایجاد ساختاری نوین برای این حزب را در آغاز هزاره سوم فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا هوجین‌تائو که روز سه‌شنبه خطاب به اعضای اداره سازمان‌دهی حزب کمونیست چین در پکن سخن می‌گفت از آنان خواست تا از «مسیر اصلاحات» خارج نشده و در برقراری سیستمی که به نوآوری‌های سازنده بیانجامد مشارکت کنند.

آقای هو یاد آور شد در هفدهمین مجمع سراسری کنگره نمایندگان خلق که آبانماه گذشته برگزار شد نیز خواستار آن شده بود که روند تغییرات در حزب کمونیست برای افزایش توانایی‌های دولت در تامین رفاه عمومی برای مردم شتاب بیشتری پیدا کند. 

وی افزود: «برای تحقق این مهم ما باید تئوری‌هایمان را نوسازی کرده و سیستم‌های داخلی حزب را کاراتر کنیم».

رئیس جمهور چین در ادامه سخنانش با بیان اینکه از کلیه اعضای حزب می خواهدتا با پیشبرد «دموکراسی درون‌حزبی» راه را برای تغییر ساختار حزب کمونیست چین فراهم آورند، افزود: «وجود یک سیستم دموکراتیک‌تر در داخل حزب باعث خواهد شد تا افراد بیشتری حاضر به استفاده از خلاقیت‌هایشان برای نوسازی شوند».

علیرغم اصلاحات گسترده اقتصادی و اجتماعی طی سال‌های گذشته در چین حزب کمونیست همچنان تنها تشکیلات سیاسی قانونی در این کشور بوده و اعضای این حزب تمام مناصب مهم حکومتی را در این کشور در اختیار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین