کد خبر: ۷۱۱۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

حزب حاکم کره شمالی پست جدیدی زیر نظر کیم جونگ اون تعریف کرد

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد، حزب حاکم کره شمالی با هدف اصلاح سیاست داخلی، قوانین خود را برای ایجاد یک پست فرماندهی تحت رهبری «کیم جونگ اون» تغییر داده است.
حزب حاکم کره شمالی پست جدیدی زیر نظر کیم جونگ اون تعریف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

یونهاپ با استناد به منابع ناشناس و همچنین آشنا به کره شمالی افزود که دارنده پست جدید عنوان «دبیر اول» حزب را دارد که به نمایندگی از کیم جونگ اون نشست های حزب را اداره می کند.

کیم قدرت خود را در کنگره حزب کارگران کره شمالی در ژانویه امسال هنگامی که به عنوان «دبیر کل» آن حزب انتخاب شد تقویت کرد. او آن زمان این عنوان را که آخرین بار به پدر فقیدش، کیم جونگ ایل واگذار شده بود از آن خود کرد.

گزارش می افزاید: پست جدید که بالاتر از هفت منشی حزب است احتمالاً توسط «جو یونگ وون» عضو هیات رئیسه دفتر سیاسی اداره می شود.

جو، که یکی از نزدیکترین دستیاران کیم محسوب می شود، پس از کیم و «چوئه ریونگ هئه» رئیس کمیته دائمی مجمع عالی کنگره خلق سومین فرد با نفوذ در حزب است.

«کیم جونگ اون» ۳۶ ساله از سال ۲۰۱۱ میلادی قدرت را در کره شمالی در دست دارد. او دارای عناوین دبیرکل حزب کارگران کره شمالی، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده ارتش خلق کره و عضو پرزیدیوم پلیتبوری کمیته مرکزی حزب کارگران کره است.

کیم همچنین در ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی به درجه ژنرال چهار ستاره ارتقاء یافت. کیم در سال ۲۰۱۱ در زمانِ به قدرت رسیدن با ۲۷ سال سن، جوان‌ترین رئیس کشور در جهان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین