کد خبر: ۷۱۱۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

مهلت تشکیل دولت اسرائیل امشب تمام می‌شود/ گانتس با پیوستن به کابینه "تغییر" موافقت کرد

در حالی که مهلت رئیس حزب "آینده‌ای هست" برای تشکیل دولت جدید اسرائیل امشب تمام می‌شود، منابع عبری از موافقت ائتلاف آبی سفید برای پیوستن به کابینه "تغییر" و تشکیل دولت وحدت خبر دادند.
مهلت تشکیل دولت اسرائیل امشب تمام می‌شود/ گانتس با پیوستن به کابینه
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز چهارشنبه اعلام کرد که حزب "آبی- سفید" به رهبری بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان اولین حزب اسرائیلی توافق تشکیل کابینه تغییر با حزب یش عتید(آینده‌ای هست) به رهبری یائیر لاپید را به امضا رساند.

این حزب موافقت خود را با تشکیل دولت وحدت اسرائیل اعلام کرد.

بر همین اساس تا ساعات دیگر لاپید دولت جدید این رژیم را معرفی خواهد کرد.

مهلت اعطا شده به لاپید برای تشکیل کابینه اسرائیل امشب پایان می‌یابد.

همچنین منابع اعلام کردند که همزمان با نزدیک شدن موعد تعیین شده برای تشکیل دولت، مذاکرات جبهه مخالف نتانیاهو شب گذشته مذاکرات طولانی را در راستای دستیابی به توافق بر سر تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی انجام دادند.

طبق این گزارش، این مذاکرات با حضور رهبران اصلی اردوگاه چپ، میانه و بخشی از اردوگاه راست، از جمله حزب یمینا به رهبر نفتالی بنت انجام شد.

حزب یمینا درباره مذاکرات شب گذشته اعلام کرد که رهبران احزاب اصلی در تلاشی برای دستیابی به توافق برای تشکیل دولت جدید با یائیر لاپید دیدار کردند.

یک منبع نزدیک به این مذاکرات نیز گفت: همه سخت تلاش می کنند تا هرچه زودتر به توافق نهایی برسند.

منصور عباس، رهبر فهرست متحد عربی هنگام ورود به این جلسه گفت: ما در مسیر درست هستیم. مادامی که مذاکرات تمام نشده باشد، هیچ چیز تمام نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین