کد خبر: ۷۱۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

کلاهبرداری با نماد اعتماد جعلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی که برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی، نماد اعتماد را جعل کرده بود خبر داد.
کلاهبرداری با نماد اعتماد جعلی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اظهار کردند که از آن ها کلاهبرداری شده است. آن ها اعلام کردند که در فضای مجازی قصد خرید تجهیزات دیجیتالی را داشتند که با یک سایت فروش آنلاین مواجه می شوند. آن ها از این سایت که "نماد اعتماد الکترونیک" نیز داشته خرید انجام دادند اما پس از واریز وجه کالایی دریافت نکردند و متوجه شده اند که در دام کلاهبرداران قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تجمیع پرونده های مشابه، گفت: کارشناسان در بررسی های اولیه متوجه شدند که نماد اعتماد بارگذاری شده در سایت فروشگاه، جعلی است و متهم برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی از نماد اعتماد جعلی استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران اظهار کرد: هویت واقعی و مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ شناسایی و متهم پس از انجام هماهنگی های قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در پلیس فتا به 6 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اقرار کرد. کارشناسان ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند.

وی گفت: مشخصات فروشگاه های معتبر در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است و کاربران فضای مجازی باید قبل از واریز وجه در ابتدا به نشانی اعلامی مراجعه و اعتبار سایت و یا فروشگاه را بررسی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین