کد خبر: ۷۱۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

از حال مصدومان ناو خارک چه خبر؟

 مسئول روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: مصدومان ناو خارک در سلامت بوده و مسئولان این نیرو درحال عیادت از آنان هستند.
از حال مصدومان ناو خارک چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام بهزاد جهانیان اظهار داشت: ۲۰ نفر در پی آتش‌سوزی ناو خارک به بیمارستان‌های بندرعباس اعزام شدند که جراحت آنان سطحی است.

وی ادامه داد: این مصدومان در بیمارستان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس مداوا شدند و ۲ نفر از آنان که گاز بیشتری استشمام کرده بودند شب گذشته به بیمارستان شهید محمدی این شهر اعزام شدند. حال این افراد در حال حاضر خوب است و در سلامت به سر می‌برند و از مردم تقاضا داریم به شایعه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود توجه نکنند.

مسئول روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: آتش‌سوزی ناو خارک از موتور خانه آغاز شده بود که نیروها با یدکش و بالگرد از محل حادثه به ساحل منتقل شدند. ناو خارک که از ساعت ۱۱ روز گذشته دچار این حریق شده بود در حدود ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز در اعماق دریا غرق شد و تلاش‌ها برای نجات آن نافرجام باقی ماند.

مسؤول روابط عمومی منطقه یکم نداجا ابراز داشت: ناو خارک در زمان وقوع حادثه ۴۰۰ نفر پرسنل شامل نیروهای آموزشی و خدمه داشت که همه آنان نجات یافته‌اند و این حریق تلفات جانی نداشته است.

وی افزود: ناو لجستیکی ۳۰ هزار تنی خارک بعد از ناو بندر مکران بزرگترین ناو لجستیکی منطقه بود و نیروهایی که بر روی آن حضور داشتند در منطقه دوم نیروی دریایی در جاسک حضور دارند. ناو خارک با سامانه بخار آب حرکت می‌کرد و برق آن از طریق ژنراتورهای با توان ۵۰۰ کیلو وات تأمین می‌شد.

به دنبال گسترش حریق در شناور خارک و پس از انتقال کارکنان به ساحل، تلاش شناورها و دستگاه‌های کشوری و لشکری برای اطفای حریق و نجات این شناور بی‌نتیجه ماند.

با وجود بیست ساعت تلاش همه جانبه و استفاده از امکانات امداد دریایی، به دلیل گسترش آتش در بخش‌های مختلف، عملیات نجات شناور پشتیبانی آموزشی خارک بی نتیجه ماند و این شناور در آب‌های محدوده جاسک در چند مایلی جنوب جاسک آرام گرفت.

شناور خارک در بیش از ۴ دهه عمر خدمتی خود در مأموریت‌های عملیاتی در حوزه‌های آموزشی به کار گرفته شده بود. در مأموریت اخیر نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه نیروی دریایی در نوشهر در این ناو لجستیکی مشغول دوره‌های آموزشی بودند.

ناو خارک یک ناو بزرگ پشتیبانی و هلیکوپتربر ۳۳ هزار تنی بود که بیش از ۲۰۷ متر طول و ۲۶ متر عرض داشت و در بریتانیا ساخته شده بود.

هم اکنون فرمانده نیروی دریایی ارتش به همراه فرماندهان ارشد این نیرو برای بررسی علت حادثه در منطقه دوم نیروی دریایی جاسک بسر می‌برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین