کد خبر: ۷۱۲۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

پیروزی ایران مقابل هنگ کنگ در نمیه اول

دیدار تیم‌ ملی فوتبال ایران برابر هنگ‌کنگ از ساعت ۱۹ آغاز شد.
پیروزی ایران مقابل هنگ کنگ در نمیه اول
آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌ملی فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) در پنجمین دیدارش از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی فوتبال به مصاف هنگ کنگ رفته است.

این دیدار از دقایقی پیش آغاز شد که ایران با وجود ارائه بازی مالکانه در پنج دقیقه ابتدایی هنوز به گل نرسیده است.

دقیقه ۶: ارسال زمینی ملی‌پوشان ایران از جناح راست به مهدی طارمی رسید ولی مهاجم ایران زمانی که تصمیم داشت بچرخد و ضربه‌اش را بزند توسط مدافعان هنگ کنگ سرنگون شد تا این موقعیت از دست برود. داور اردنی بازی در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۳: وحید امیری با انجام یک، دو با سردار آزمون در پشت محوطه جریمه از جناح چپ به دروازه هنگ کنگ نزدیک شد اما او نتوانست از این موقعیت خوب استفاده کند و پاسش پیش از رسیدن به مهاجمان ایران توسط مدافعان هنگ کنگ به کرنر رفت.

دقیقه ۱۷: مهاجمان ایران از شلوغی محوطه جریمه ناشی از ارسال نوراللهی نتوانستند استفاده کنند و با بی‌دقتی توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۱۸: پاس رو به عقب جهانبخش از جناح چپ به عزت‌اللهی رسید اما شوت تک ضرب هافبک ایران با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت تا شانس خوب دیگری از ایران گرفته شود.

گل برای ایران. دقیقه ۲۳: حرکت انفرادی علی قلی‌زاده از جناح راست و در ادامه شوت هوشمندانه او از زاویه بسته باعث شد که توپ از بالای دستان دروازه‌بان هنگ کنگ وارد دروازه این تیم شود تا ملی‌پوشان ایران به گل نخست برسند.

دقیقه ۳۰: بازیکنان تیم‌ملی پس از زدن گل نخست باز هم به انجام "اور لب" از دو جناح دفاعی هنگ کنگ ادامه دادند اما حضور پر تعداد مدافعان حریف مانع از رسیدن توپ نهایی به مهاجمان ایران شد.

دقیقه ۳۶: ایران چسبیده به محوطه جریمه هنگ کنگ صاحب ضربه ایستگاهی شد. بازیکنان تیم‌ملی از این توپ، تمرین شده استفاده کردند و توپ را در موقعیتی خوب در اختیار نوراللهی قرار دادند اما ضربه هافبک تیم‌ملی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

پایان نیمه نخست: فشار حملات ایران در ۱۰ دقیقه پایانی فروکش کرد و ملی‌پوشان بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند. شاگردان اسکوچیچ با کنترل بازی نیمه نخست را با پیروزی یک بر صفر به پایان رساندند.

حاشیه ها

داور اردنی مسابقه به سرمربی تیم فوتبال هنگ کنگ تذکر جدی در نیمه اول داد و از او خواست که در کارش دخالت نکند.

علی قلی زاده از زاویه بسته گل اول تیم ملی ایران را به ثمر رساند. او بعد از گلزنی و حلقه شادی ملی پوشان به سمت تنها عکاس ایرانی حاضر در ورزشگاه رفت و ژست پیروزی گرفت.

* اسکوچیچ بعد از گلزنی تیم ایران ماسک را از روی صورتش برداشت.

* دقیقه 27 داور مسابقه به میکسو پاتلاینن سرمربی هنگ کنگ تذکر جدی داد و از او خواست که در کار داوری دخالت نکند.

* دقیقه 30 کاپیتان تیم هنگ کنگ دچار مصدومیت شد و داور دستور داد این بازیکن در میدان مداوا شود و در حین مداوا قانون کولینگ بریک( وقفه برای نوشیدن آب) در این بازی اجرا شد. کاپیتان تیم هنگ کنگ از ناحیه صورت دچار خونریزی شده بود.

* آزمون و نوراللهی با داور مسابقه در جریان نیمه اول در یکی دو صحنه صحبت کردند و حتی نوراللهی داور را در آغوش گرفت!

نیمه اول مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین