کد خبر: ۷۱۲۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
یارانه‌های سه دهک بالا را حذف می‌کنم

وعده یارانه‌ای میلیونی مهرعلیزاده به مردم

محسن مهرعیلزاده گقت: متاسفانه قانون هدفمندی یارانه ها به صورت کامل اجرا نشد، با توجه به گذشت یازده سال از مبلغ یارانه ها واریز یارانه تبدیل به یک منت شده است. زمانی که پرداخت یارانه شروع شد، یازده دلار ارزش داشت و اندازه چهار وعده غذایی بود الان شاید به یک وعده هم نرسد. حداقل باید ۱ میلیون در ماه بتوانم در ماه برای پنج دهک پایین جامعه پرداخت کنم. سه دهک اول باید حذف شوند.
وعده یارانه‌ای میلیونی مهرعلیزاده به مردم
آفتاب‌‌نیوز :

«محسن مهرعلیزاده» نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب (پنجشنبه شب) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافت و به پرسش‌های طرح شده، پاسخ داد و گفت:یارانه‌های سه دهک بالا را حذف می‌کنم.

محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ۲۸ خرداد در پاسخ به پرسش مجری برنامه در مورد یارانه‌ها و برنامه وی در این زمینه گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل اجرا نشد. تنها یک بخش این قانون به صورت یارانه‌های نقدی اجرا شد، البته با گذشت یازده سال از آن قانون و ثابت ماندن آن رقم تبدیل شده به منتی که بر سر مردم فقیر و نیازمند گذاشته می‌شود. ارزش یارانه‌ها از ۱۰ دلار به ۲.۲ دلار کاهش یافته است.

وی با انتقاد از وعده‌های سایر نامزدها در چند برابر یارانه‌ها افزود: حداقل برای آنکه کمک معیشتی برای خانواده‌ها وجود داشته باشد لازم است حداقل تا ۳-۲ سال آینده پرداخت یارانه‌ها را ادامه دهیم.

مهرعلیزاده گفت: سه دهک بالا نیز طبق قانون حذف خواهند شد و برای ۵ دهک پائین یارانه‌ها را ۵ برابر می‌کنم و هر خانواده دستکم یک‌میلیون تومان دریافت می‌کنند.

تارنمای محسن مهرعلیزاده، او را سیاستمداری اصلاح‌طلب معرفی کرده که ۸ مهر ۱۳۳۵ در مراغه به دنیا آمد. وی در دولت نخست اصلاحات استاندار خراسان و در دولت دوم آن سمت معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان تربیت‌بدنی را بر عهده داشت. مهرعلیزاده مدتی نیز استاندار اصفهان و معاون سازمان انرژی اتمی ایران بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد نحوه اصلاح نظام مالیاتی گفت: عدالت مالیاتی نداشته و فرار مالیاتی داریم وبرای رفع آن باید از سامانه های متصل به هم در زمینه تولید، صادرات، واردات و... استفاده کرد.

ارز ۴۲۰۰ تومانی و تناقض آنچه رخ داد با اهداف آن سوال دیگری بود که مجری از استاندار پیشین خراسان پرسید. وی با رد دو نرخی بودن ارز گفت: طعم شیرین ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب می شود تا تولیدکننده به سوی دلالی برود.

مهر علیزاده در مورد خصوصی سازی و انحراف آن در اجرا گفت: مشکل در عدم اجرای صحیح قانون بود و قدرتهایی در داخل اقتصاد کشور فشار آورده و برخی از نهادها و حتی نهادهای نظامی و نهادهایی که در ظاهر نیمه دولتی هستند در مسیر خصوصی سازی خلل وارد کردند. وی گفت که شرکت هایی که بدین نحو خصوصی سازی شده اند به هیچ نهادی پاسخگو نیستند. مجموعه دولتی و خصولتی بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور را در دست دارد و تا زمانی که یک نظام تجربه شده اقتصادی را حاکم نکرده و همه به انجام آن مقید نباشند به هیچ جایی نخواهیم رسید.

مهرعلیزاده گفت که اگر نظم و انضباط مالی و اقتصادی حاکم باشد، نرخ تورم ابتدا تثبیت و سپس کاهش خواهد یافت.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در مورد ساماندهی بازار سرمایه گفت: بورس بازار بسیار امنی برای سرمایه گذاری و محمل خوبی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید است که از تورم جلوگیری خواهد کرد. مداخله دولت و نهادهای غیرمسئولی که برای تامین منافع خود به اقتصاد ضربه می زنند، بورس را خراب کرده است. مداخله دولت در بورس باید تنها در زمان شکست بازار رخ دهد.

وی در توضیح راهکار خود در این زمینه گفت: نهادهای غیراقتصادی و نظامی نباید کار اقتصادی انجام دهند و اجازه دهند اقتصاد دست مردم باشد.

مهرعلیزاده در مورد برنامه خود در مبارزه با فساد اقتصادی گفت: باید رانت و فرصت رانت را از بین برد. همه چیز باید شفاف و روشن به مردم گفته شود. رانت اطلاعات یکی از بدترین رانت هاست و در بروکراسی عهد قجری ما اطلاعات در اختیار برخی قرار می گیرد. باید سازمان شفافیت اطلاعات نیز زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شده، اطلاعات را اخذ کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

این نامزد انتخابات در مورد بازار مسکن و برنامه وی برای تامین مسکن برای اقشار فقیر وعده داد که برای حل این مشکل تسهیلات ارزان و ساخت مسکن ارزان در اختیار این افراد قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین