کد خبر: ۷۱۲۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

طرح دو سناتور ارشد آمریکایی برای جایگزینی برجام

دو سناتور جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی اعلام کردند طرحی را برای جایگزین کردن توافق هسته‌ای ایران ارائه می‌کنند که بر اساس آن، بانکی جهانی برای سوخت هسته‌ای در منطقه خلیج فارس تشکیل شود تا کشورهای منطقه از آن استفاده کنند.
طرح دو سناتور ارشد آمریکایی برای جایگزینی برجام
آفتاب‌‌نیوز :

باب منندز و لیندزی گراهام دو سناتور ارشد آمریکایی در مطلبی که روز پنجشنبه ۱۳ خرداد در واشنگتن‌پست منتشر شد، پیشنهاد داده‌اند که ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند انرژی هسته‌ای مورد نیاز خود را از یک بانک بین المللی سوخت هسته‌ای دریافت کنند.

همچنین به گزارش سایت خبری تایمز اسراییل، سناتور لیندزی گراهام در سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی گفته است که رهبران عرب به‌طور خصوصی به او گفته‌اند که در همان سطح و مقداری که جامعه بین المللی اجازه غنی‌سازی به ایران بدهد، آن‌ها نیز اجازه غنی‌سازی مطالبه خواهند کرد.

گراهام گفت: «اگر مواظب نباشیم یک روز متوجه می‌شویم که غنی‌سازی اورانیوم در سراسر خاورمیانه جریان دارد. اگر جهان یک صدا در برابر ایران بایستد، می‌توان از یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه جلوگیری کرد، و تهران نیز باید برای رفتار بد خود درد بیشتری را تحمل کند.»

گراهام با اشاره به این که ایجاد چنین بانکی از ابتدا موضع فرانسه بود، گفت آن دسته از رهبران اسرائیل که با آنها دیدار کرده از این ایده استقبال کرده‌اند.

این طرح مداخله جویانه سناتورهای آمریکایی در واقع تلاشی برای وابسته کردن ایران و دیگر کشورهای منطقه در فناوری‌های هسته‌ای محسوب می‌شود؛ توطئه‌ای که پیشتر نیز مسئولان ایران بارها تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه زیر بار آن نخواهند رفت و حاضر به کنار گذاشتن دانش و فناوری‌های بومی هسته‌ای نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
0
مسولین ما عادت دارند اگه از بانک بگیرند بالا بکشند و بر نگردونند .این نا کسا هم از همین راه وارد شدند تا مسولین را تطمیع کنند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین