کد خبر: ۷۱۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

راه حل قطر برای حل اختلاف ایران و کشورهای همسایه

قطر: اختلاف ایران و کشورهای همسایه با گفت وگوی مستقیم حل می‌شود
راه حل قطر برای حل اختلاف ایران و کشورهای همسایه
آفتاب‌‌نیوز :

"محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر امور خارجه قطر روز جمعه گفت: اختلافات میان ایران و کشورهای همسایه می‌تواند با گفت و گوی مستقیم حل و فصل شود.

آل ثانی افزود: توصیه ما به ایران و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] این است که بیایید در یک گفت وگوی منطقه‌ای بر سر [یک میز] بنشینیم.

وی افزود:قطر برای برقراری صلح در منطقه شریک مورد اعتمادی است.

آل ثانی اضافه کرد: ما در قطر ایمان داریم که برای حل مشکلات و اختلافات راه حل نظامی مناسب نیست و مشکلات باید از راه های دیپلماتیک حل شود.

وی گفت: چشم انداز ما در قطر رسیدن به یک چارچوب امنیتی و نظامی است.

آل ثانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بحران لبنان پرداخت و گفت: بحران در این کشور برای همه کشورها نگران کننده است و این کشور شرایط خطرناکی دارد.

وی در خصوص عادی سازی رابطه‌ قطر و سوریه گفت: دوحه تا زمانی که هیچ تغییراتی در واقعیت رخ ندهد، برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک با سوریه تلاش نمی‌کند. ‌

آل ثانی به کمک های کشورش به غزه اشاره کرد و گفت: دوحه از سال ۲۰۱۲ حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نوار غزه اختصاص داده و است.

وی همچنین گفت: اتهام اسرائیل به قطر برای کمک مالی به برخی سازمان‌های تروریستی در واقع بخشی از تلاش‌های تل‌آویو برای تحریف واقعیت‌هایی است که دولت دوحه با آن روبروست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین