کد خبر: ۷۱۲۲۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
آن‌هایی که توفیق نداشتند در ابتدای انقلاب به نظام آری بگویند، ۲۸ خرداد رای بدهند

احمد خاتمی: رای دادن، رأی «آری» مجدد به نظام است

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم سالاری دینی یعنی سلطه مردم بر سرنوشتشان در چارچوب دین چیزی که در لیبرال‌دموکراسی غرب و سوسیال‌دموکراسی شرق نبود.
احمد خاتمی: رای دادن، رأی «آری» مجدد به نظام است
آفتاب‌‌نیوز :

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از ابعاد مهم گفتمان امام خمینی(ره) مردم سالاری دینی است و امام راحل این گفتمان را احیا کرد.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در حرم مطهر رضوی افزود: تهذیب، تزکیه، گفتمان عدالت و مبارزه با فساد و گفتمان مردم سالاری دینی را امام خمینی(ره) به صحنه آورد.

وی ادامه داد: در آستانه پیروزی انقلاب 2 ایده بر کل جهان حکومت می‌کرد یکی ایده لیبرال دمکراسی غرب بود که بخش بزرگی از اروپا و آمریکا را تحت پوشش خود داشت و دومین ایده، ایده سوسیال‌دموکراسی شرق بود که شوروی سابق و برخی از کشورهای دیگر از این ایده تبعیت می‌کردند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امام راحل عظیم‌الشان ما در این میان ایده سوم را مطرح کردند چرا که مردم سالاری دینی در دنیا نبود و امام این را به صحنه آورد.

خاتمی افزود: مردم‌سالاری دینی یعنی آنکه چهارچوب، دین است و قانون، قانون دینی است و بعد از آن هم در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر این چارچوب دین است و این مهندسی دین در عرصه حکومت است و احدی حق تخطی از احکام دین را ندارد.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی یعنی سلطه مردم بر سرنوشتشان در چارچوب دین چیزی که در لیبرال‌دموکراسی غرب و سوسیال‌دموکراسی شرق نبود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تشخیص می‌دهد و احراز می‌کند اما سقف این صلاحیت‌ها که انتخاب اصلح است توسط مردم در ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ صورت خواهد پذیرفت.

خاتمی افزود: این رای دادن‌ها رأی آری مجدد به نظام جمهوری اسلامی ایران است و آنهایی که توفیق نداشتند در ابتدای انقلاب به این نظام آری بگویند 28 خرداد سال جاری روز بیعت مجددشان با نظام اسلامی است پس هر آن کس که دلداده حاکمیت اسلام در این کشور است در انتخابات پیش رو حضوری شکوهمند خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
39
متاسفیم که انقلاب با آن عظمت اتفاق افتاد و مردم ۸ سال جنگ را دفاع کردند و بسیاری سختی ها و ناملایماتی ها را تحمل کردند و در آخر مسولیت ها و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی به دست کسانی افتاد که در طول عمر خود نه در بین مردم بودند و نه تجربه اجرایی و سیاسی داشتند و نه علم و دانش کاری دارند . آخه مرد حسابی به ستر گفتند گردنت کجه ؛ گفت کجای من راسته که گردنم راست باشه
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
50
1
درود بر تو که انقلاب نجات دادی.
از دست این اصلاطلبان...
سپاس.
عمرا اگه آفتاب بچاپه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
3
28
جمهوری اسلامی متعلق به تمام ایرانیان مسلمان واقلیت های دینی است کسی حق نداردآن را به نفع جناح یاحزب خود مصادره کند شورای نگهبان هم درچهارچوب قانون حق نداردمردم راازجمهوری اسلامی دور کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
21
شما فقط رای میخواهید
مگر نه از همه مدل ریس جمهور امده است
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
1
6
آقای خاتمی انتظار مردم حضور افرادی فرهیخته و دانشمند از بین جناخ های مختلف در شورای نگهبان است . کسانی که هدفشان علاوه بر حفظ نظام عدالت احتماعی , توان مبارزه با مفاسد , صداقت و پیشرفت و آبادانی کشور هم باشد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین