کد خبر: ۷۱۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۸
شب دوم دور نخست رقابت های لیگ قهرمانان اروپا

از نبرد داغ لندن تا ورزشگاه یخ زده استانبول

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دور رفت مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، امشب با چهار بازی دیگر پی‌گیری می‌شود. در مهم‌ترین این دیدارها، آرسنال با میلان بازی خواهد کرد و بارسلونا میهمان سلتیک خواهد بود. 

امشب آرسنال در حالی میزبان میلان است که در بازی یکشنبه در جام حذفی انگلیس، شکست بسیار سنگینی را در مقابل منچستریونایتد متحمل شده است. آن‌ها با چهار گل در مقابل یونایتد زانو زدند. با این حال، آرسن ونگر مربی آرسنال، بازی با میلان را «آزمایش نهایی» تیم خود می‌داند. ونگر در سال‌های گذشته توانسته با آرسنال، یوونتوس و اینتر را حذف کند، با این حال ونگر میلان را تیم قدرتمندتری قلمداد می کند. 

شرایط دو تیم در لیگ‌هایشان هم متفاوت است. آرسنال با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد و میلان در رتبه پنجم سری آ قرار گرفته، در حالی که بیست و یک امتیاز با اینتر صدرنشین فاصله دارد. 

هر دو تیم مصدومان بسیاری دارند. در تیم آرسنال، توماس روسیچکی از ناحیه زردپی زانو، روبین فان پرسی از کشاله ران و آبو دیابی از ساق پا مصدوم هستند. مانوئل آلمونیا، دروازه‌بان نخست تیم هم دچار بیماری ویروسی شده و جایش را به ینس لمان خواهد داد. 

میلان هم دروازه‌بان‌های اصلی خود را در اختیار ندارد، دیدا محروم است و زلکو کالاچ، دروازه‌بان دوم تیم هم معلوم نیست به بازی برسد یا نه. 

دیگر بازی مهم این مرحله را سلتیک و بارسلونا برگزار خواهند کرد. گوردون استراکان، مربی سلتیک گفته که به بارسلونا احترام زیادی می‌گذارد اما از آن‌ها نمی‌ترسد: «ما به دنبال رقابت هستیم و می‌خواهیم بازی زیبایی را برگزار کنیم.»
فرانک ریکارد، مربی بارسلونا از حضور در این بازی محروم است و دستیار او، یوهان نیسکنس درباره این مسابقه می‌گوید: «ما هم نگران سلتیک هستیم، آن‌ها بازیکنان باکیفیتی مثل مک‌گیدی، ناکامورا، ونگور آف هاسلینک و مک‌دانلد در اختیار دارند.» 

لیون، قهرمان تمامی شش فصل پیش لیگ فرانسه میزبان منچستریونایتد است. یونایتد توانسته با پیروزی درخشان مقابل آرسنال روحیه‌ای عالی کسب کند، و لیون در حالی پا به این بازی می‌گذارد که در بازی اخیر خود مقابل لومان شکست خورده است. بازیکنان لیون تحت انتقادات بسیاری هستند، اما آلن پرن مربی این تیم اعتقاد دارد: «ما تحت فشاریم چون با رقیبی قدرتمند روبه‌رو خواهیم شد، نه به این دلیل که بازی قبلی خودمان را باخته‌ایم.» 

در سوی دیگر میدان، فرگوسن هم با مشکلات زیادی روبروست. گری نویل محروم است و اوون هارگریوز، پال اسکولز، رایان گیگز، کریستیانو رونالدو و کارلوس توز همگی در بازی با آرسنال استراحت کردند، به این امید که در این بازی حضور داشته باشند. اسکولز و گیگز به احتمال زیاد از ابتدا در ترکیب قرار خواهند گرفت که اگر این طور شود، گیگز صدمین بازی خود در لیگ قهرمانان را برگزار خواهد کرد. 

در آخرین بازی هم فنرباغچه در ورزشگاه یخ‌زده شوکرو ساراچ‌اوغلو میزبان سویا است. برف سنگینی که در استانبول بارید، این ورزشگاه را سفیدپوش کرده است. 

سویا در جام یوفا نشان داده که استاد بازی‌های حذفی است، اما زیکو مربی فنرباغچه نمی‌ترسد: «اگر قرار باشد از سویا هم هراس داشته باشیم که بهتر است از خانه‌هایمان بیرون نیاییم!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین