کد خبر: ۷۱۲۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

والیبال ایران با ترکیبی جوان بلغارستان را شکست داد

تیم ملی والیبال ایران در روزی که از بازیکنانی جوان در ترکیب خود بهره می‌برد، مقابل بلغارستان به پیروزی رسید.
والیبال ایران با ترکیبی جوان بلغارستان را شکست داد
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۲ شنبه در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف بلغارستان رفت و با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۳۳ بر ۳۱ و ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران رقم خورد.

ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیبی متفاوت با دیگر مسابقات به میدان فرستاد. محمدطاهر وادی، بردیا سعادت، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، رضا عابدینی، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان ایران در مسابقه با بلغارستان بودند.

تا روز ششم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱، تیم ملی والیبال ایران ۴ برد و ۲ باخت کسب کرده و با ۱۲ امتیاز در رده ششم مسابقات قرار گرفته است.

ست اول (ایران ۲۵ - بلغارستان ۲۰)

ترکیب جدید باعث شد ایران بازی را متزلزل و پراشتباه شروع کند و بلغارستان تا پنج امتیاز هم پیش افتاد اما پس از وقت استراحت فنی اول، عملکرد شاگردان آلکنو متحول شد. سرویس‌های تیم ایران دریافت حریف را به طور کامل به هم ریخته بود. مهاجمین ایران هم بسیار کم‌اشتباه بازی کردند. اما اوج کار تیم ایران دفاع روی تور بود، جایی که در آن ۶ امتیاز به دست آورد. رضا عابدینی و بردیا سعادت که برای نخستین بار یک ست کامل را در ترکیب تیم ایران حضور داشتند، عملکرد درخشانی ارائه کردند. عابدینی سه امتیاز با دفاع روی تور گرفت. سعادت هم پنج بار اسپک زد که همه آنها به امتیاز تبدیل شد. کل امتیازات سعادت در ست اول هفت امتیاز بود تا نقش اول را در پیروزی تیم ایران داشته باشد.

ست اول (ایران ۳۳ - بلغارستان ۳۱)

در این ست هم بلغارستان پیش افتاد اما نتوانست برتری خود را حفظ کند. عملکرد بازیکنان ایران در حمله و دفاع روی تور و البته زدن سرویس، برنامه‌های حریف را به هم ریخت. البته تیم ایران هم در بخش زیادی از ست مشکل دریافت داشت، بنابراین پوریا فیاضی به جای اسفندیار وارد زمین شد تا مشکل را حل کند. در اواخر بازی و درحالی که بلغارستان در آستانه پیروزی بود هم اسفندیار به جای خود برگشت و هم سعید معروف و طاهر کاظمی به جای سعادت و وادی وارد زمین شدند. در نهایت این ست طولانی با جنگندگی بازیکنان، به سود ایران به پایان رسید.

ست اول (ایران ۲۵ - بلغارستان ۲۲)

پیروزی در ست طولانی قبل، روحیه تیم ایران را بسیار بالا برد. شاگردان آلکنو با تکیه بر سرویس‌های خوب خود به طور کامل بر میدان مسلط بودند. در اواخر ست هم معروف و کاظمی یک بار دیگر به جای سعادت و وادی وارد زمین شدند. مهاجمین ایران در طول این بازی اشتباهات بسیار کمی داشتند. سعادت در کل بازی فقط ۲ بار با سد دفاع حریف روبرو شد. دفاع روی تور ایران هم به طور کامل دست بالا را مقابل بلغارستان داشت و امتیازات زیادی به ارمغان آورد.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به وقت تهران

ایران صفر - ژاپن ۳

ایران یک - روسیه ۳

ایران ۳ - هلند صفر

ایران ۳ - کانادا یک

ایران ۳ - ایتالیا یک

ایران ۳ - بلغارستان صفر

چهارشنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۲۰:۳۰، ایران – آمریکا

پنجشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - صربستان

جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آلمان

سه‌شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳:۳۰، ایران - برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵:۳۰، ایران - فرانسه

سه‌شنبه اول تیر، ساعت ۱۷:۳۰، ایران - لهستان

چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - آرژانتین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین