کد خبر: ۷۱۲۴۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
"افرادی که جبهه نرفتند، بدانند که حضور در انتخابات از جنس حضور در جبهه است"

احمد خاتمی: می‌گویند انتخابات مهندسی شده و فرد مورد نظر از قبل انتخاب شده؛ دروغ است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: برخی می گویندکه انتخابات مهندسی شده و از قبل فرد مورد نظر انتخاب شده است اما من به عنوان عضو شورای نگهبان می گویم این حرف دروغ است. افرادی که جبهه ندیدند و نرفتند، بدانند که حضور در انتخابات ۲۸ خرداد از جنس حضور در جبهه است و افرادی که در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ برای رای دادن نبودند، بدانند حضور در این انتخابات همان رای آری آن زمان است.
احمد خاتمی: می‌گویند انتخابات مهندسی شده و فرد مورد نظر از قبل انتخاب شده؛ دروغ است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید احمد خاتمی شنبه شب در ویژه برنامه شهادت امام صادق (ع) در مشهد افزود: در دنیا هم همین گونه است که افرادی که می خواهند رییس جمهوری یا نخست وزیر شوند توسط کمیته‌ای احراز صلاحیت می شوند و در ایران هم توسط شورای نگهبان افراد احراز هویت شده و کسانی که صلاحیت لازم را دارند تایید می شوند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان شرایط مدیر و مدبر را تصحیح و تعیین کرد که سن نامزد ریاست جمهوری نباید کمتر از ۴۰ سال باشد و سابقه مدیریتی در رده‌های بالا را هم داشته باشد، از تحصیلات عالیه برخوردار بوده و پرونده محکومیت نداشته باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در باب انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، فرد باید مدیریت جهادی داشته باشد، کار انقلابی کند، استکبارستیز و متنفر استکبار باشد، مملکت‌داری بداند، برای مشکلات کشور برنامه داشته و دلداده دین باشد.

خاتمی افزود: دشمنان می‌خواهند مردم ایران را خسته نشان دهند اما تجربه ۴۲ ساله نشان داده است که ملت ایران خسته نمی شود بلکه دشمنان را خسته خواهد کرد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در روایتی شغل های مختلف را برشمرده و یکی از شغل ها را مساله ولایت و به عبارتی رهبری جامعه دانسته‌اند و می فرمایند رهبری جامعه ۲ بخش است یک بخش ولایت والی جاهل و ستمگر و دیگری ولایت والی حاکم عادل.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: کمک به یک والی ستمگر کمک به ظلم و باطل است و باید همگان در برابر این والی ستمگر بایستند و سالروز قیام ۱۵ خرداد روزی است که مردم در برابر والی ستمگر حکومت طاغوت قهرمانانه ایستادند.

خاتمی افزود: امام راحل می فرمود برای همیشه ۱۵خرداد را عزا اعلام می کنم و این حماسه ها نباید فراموش شود و مردم باید بدانند این نهضت راحت به دست نیامده و شهیدها داده شده است و افرادی آوارگی‌ها و زندان و تبعیدها را تحمل کردند.

وی ادامه داد: امروز ما بر سر سفره ولایت و حکومت حق نشسته‌ایم حکومتی که در راس آن ولی فقیه به عنوان نماینده ولی عصر هستند لذا این نظام را طبق روایت امام صادق (ع) باید تقویت کرد و تقویت این نظام به حضور در صحنه است که یک روز این صحنه هشت سال دفاع مقدس بود، یک روز هم صحنه راهپیمایی و یک روز هم انتخابات است.

امام جمعه موقت تهران گفت: افرادی که جبهه ندیدند و نرفتند، بدانند که حضور در انتخابات ۲۸ خرداد از جنس حضور در جبهه است و افرادی که در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ برای رای دادن نبودند، بدانند حضور در این انتخابات همان رای آری آن زمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
39
لطفا به جای نگاه از بالا به جامعه و دستور شرکت در انتخابات موجبات دلگرمی مردم را فراهم کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
39
آفتاب عزیز اگرنمی توانید نظرات مردم رادرمورد آقای خاتمی درج کنید لطفا بیانات ایشان را هم تیتر نزنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین