کد خبر: ۷۱۲۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

پیش‌بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک

محققان دانشگاه هاروارد موفق به توسعه تراشه ای شده اند که احتمال سکته مغزی را پیش بینی می کند.
پیش‌بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از تی ای، محققان دانشگاه هاروارد در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک تراشه کوچک شده‌اند که با قرار گرفتن در زیر پوست می‌تواند احتمال رخ دادن سکته مغزی را پیش‌بینی کند.

دانشمندان مشتاق هستند تا روش‌های شناسایی بیمارانی که احتمال بروز سکته مغزی مکرر در آن ها وجود دارد را پیدا کنند. بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی معمولا دچار سکته‌های مکرر بیشتری می‌شوند که گاهی اوقات این وضعیت شناسایی نشده و درمان نمی‌شود.

دانشمندان دانشگاه هاروارد یک تراشه کوچک تولید کرده‌اند که می‌تواند با نظارت بر ضربان و ریتم قلب به پزشکان در شناسایی فیبریلاسیون دهلیزی در بیمارانی که قبلاً سکته مغزی کریپتوژنیک را تجربه کرده‌اند، کمک کند و احتمال سکته مغزی مکرر را هنگام قرار گرفتن در زیر پوست تشخیص دهد.

طول این تراشه کمتر از ۱ ¾ اینچ و ضخامت آن ۱/۶ اینچ است.

محققان این تراشه را روی گروهی از بیماران آزمایش کردند و در نهایت این تراشه توانست در ۱۲.۱ درصد بیماران با موفقیت فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. مشخص شد که دوره‌های فیبریلاسیون دهلیزی کوتاه نیستند و بیشتر آن ها حداقل یک ساعت طول می‌کشند.

در مطالعات آینده، دانشمندان می‌خواهند عوامل بیماری را که پیشرفت فیبریلاسیون دهلیزی و مدت زمان و میزان آریتمی را پیش بینی می‌کنند، شناسایی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین