کد خبر: ۷۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۲
دبیرکل جمعیت فداییان اسلام:

بروز اختلاف در جبهه اصولگرایی طبیعی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در واکنش به مواضع انتقادی «ائتلاف فراگیر اصولگرایان» نسبت به جبهه متحد اصولگرایی و همچنین تشکیل چند ائتلاف اصولگرایی دیگر در آستانه انتخابات مجلس هشتم، گفت: «به نظر من عرف حرکت به سمت دموکراسی ایجاب می‌کند که چنین اختلافاتی نیز به وجود بیاید».

محمد مهدی عبدخدایی در گفت‌وگویی با خبرنگار آفتاب افزود: «کشور ما در شرایط خاصی از حرکت به سوی دموکراسی است به این معنا که کشور ما هنوز به صورت کامل حزبی نشده و از سوی دیگر نیز ما مثل جهان سومی‌ها تک قطبی‌نیستیم».

وی با بیان اینکه «اکنون در حالت برزخی به سرمی‌بریم»، افزود: «این برزخ ایجاب اختلاف می‌کند و زمان بیشتری احتیاج است تا اختلافات شخصی به اختلافات گروهی، اختلافات گروهی به اختلافات اجتماعی و اختلافات اجتماعی تبدیل به ضدیت با منافع ملی نشود».

عبدخدایی تاکید کرد: «در کشوری مانند ایران که 300 حزب در آن فعالیت می‌کنند، ائتلاف و وحدت بسیار کار سختی است».

وی با تاکید بر اینکه «گروه‌ها و تشکل‌ها در مبانی اختلاف ندارند» افزود: «‌این احزاب و گروه‌ها اختلاف سلیقه دارند که منجر به اختلافات در مبانی می‌شود، اما به ناچار باید این مرحله برزخ طی شود و از آن گذر کنیم». 

عبدخدایی گفت: «‌ما می‌خواهیم به عنوان اولین حکومت اسلامی الگو و اسوه برای حکومت‌های دیگر باشیم که لازمه آن عبور از برزخ کنونی است و ملت باید این شرایط برزخی را تحمل نکنند و خودشان به بالندگی فکری برسند و تشخیص اصلح دهند».

وی افزود: «افراد جامعه باید نسبت به رأیی که می‌دهند آگاه و مسئول باشند البته هنوز غرب هم به این مرحله نرسیده و رأی‌دهندگان در آنجا نیز، آگاهی کافی و مسئولیتی در قبال رأی خود ندارند».

عبدخدایی رسیدن به انسانیت، دین و آزادی‌های حاضر در قانون را آرزوی همه گروه‌ها عنوان کرد و گفت: «به همین دلیل شعبه، شعبه می‌شویم و هر گروه معتقد است که او درست می‌گوید: هر گروه می‌خواهد نماینده و کاندیدای خود را به مجلس بفرستد و کار ندارد که شایستگی و معیار چیست»؟

وی افزود: «اجبارا باید این مرحله برزخی طی شود و ما اکنون در دوران نوجوانی آزمایش آزادی هستیم که امیدوارم از این آزمایش سربلند بیرون بیاییم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین